اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان

اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان

اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان پایین بودن علاقه و میل به فعالیت جنسی را توصیف می کند. به طور معمول […]

اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان پایین بودن علاقه و میل به فعالیت جنسی را توصیف می کند. به طور معمول از بین رفتن علاقه به رابطه جنسی از زمانی به زمان دیگر و سطح میل جنسی در دوره های مختلف زندگی متفاوت است. با این حال، کاهش میل جنسی با مدت زمان طولانی، ممکن است برای برخی افراد نگران کننده باشد. گاهی اوقات می تواند یک شاخص سلامت عمومی باشد.

این اختلال یکی از اختلالات جنسی شایع می باشد که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود.

نوع اولیه:

در این نوع به علت اختلالات آناتومی و عملکردی و فیزیولوژیکی مثل اختلال در تشکیل غدد جنسی و یا نارسایی اولیه غدد جنسی ایجاد می شود. از مشخصات این نوع بی میلی جنسی این است که یک فرد بعد از بلوغ اصلاً میل و تمایل جنسی ندارد.

این مشکل به صورت شایع در کسانی که غده هیپوتالاموس و یا هیپوفیز آنها در ترشح هورمونی محرک جنسی کم کار هستند و لذا باعث می شود که هورمون تستوسترون این افراد شدیداً کاهش پیدا کند. این نوع خیلی نادر ولی در افراد جوان در مواقعی ما مشاهده می کنیم.

نوع ثانویه:

در این نوع یک فرد میانسال که کاملاً از نظر جنسی فعال بوده به صورت ناگهانی از کاهش میل جنسی شکایت می کنند.

نشانه های کاهش میل جنسی چیست؟

کسی که فاقد میل جنسی باشد، خواهان آغاز رابطه جنسی نیست و در صورت آغاز رابطه جنسی، میل جنسی پایین خود را در ناتوانی در نعوظ نشان می‌دهد و اگر بیمار برای اولین بار اختلال نعوظ، را بدون هیچ گونه علائم جنسی قبلی و نعوظ کافی شبانه تجربه کند، احتمالاً علت روانشناسی است و اختلالی در نعوظ وجود ندارد. همچنین در مورد کاهش میل جنسی مشخص است که آیا فرد جدیدا دچار این مشکل شده یا از ابتدا این مشکل وجود داشته است.

علل کاهش میل جنسی در مردان چیست؟

تشویش ذهنی

ذهن موتور محرک مسائل جنسی می باشد. هر گونه مشغولیت، درگیری های ذهنی و یا بیماری های روحی و روانی از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب که باعث تشویش ذهن میشوند شدیداً میل جنسی را کاهش می دهد. معمولا مردانی که به شغل های پر چالشی مشغول هستند به اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان دچار می شوند.

مصرف دارو

کسانی که دچار فشار خون و افسردگی هستند و از داروهای ضدافسردگی و ضد فشارخون استفاده می کنند اغلب دچار اختلال در نعوظ و کاهش شدید میل جنسی می شوند.

عدم هماهنگی جنسی در زوجین

امروزه مردان زیادی را می بینیم که مبتلا به انزال زودرس هستند که این قضیه باعث ناراحتی همسرشان می شود و این افراد به علت از دست دادن اعتماد به نفس و ترس از قرار گرفتن در این شرایط ناراحت کننده به صورت روحی و روانی دچار کاهش میل جنسی می شوند.

مصرف مواد مخدر و الکل

با توجه به باور غلط بعضی از مردان جهت درمان انزال زودرس از تریاک، الکل و غیره استفاده می کنند که این وابستگی در نهایت باعث تحلیل رفتن میل جنسی مردان می گردد.

کمبود هورمون های جنسی و یائسگی مردانه

زمانی که اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان مشاهده می شود بررسی هورمون های جنسی یکی از اصلی ترین کار هایی است که باید برای فرد انجام داد. از نمونه های این هورمون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اندازه تستوسترون خون

تستوسترون قوی ترین هورمون مردانه است که در توان جنسی و میل جنسی مردان جوان مؤثر می باشد. هر گونه کاهش در تستوسترون خون باعث افت میل جنسی خواهد شد. سطح تستوسترون طبیعی متفاوت خواهد بود. با این حال در مردان بالغ، پایین بودن یا تستوسترون کم، زمانی اتفاق افتاده است که سطح آن زیر ۳۰۰ نانوگرم در هر دسی لیتر باشد. هنگامی که سطح تستوسترون شما کاهش می یابد، میل شما برای رابطه جنسی نیز کاهش می یابد. افزایش سن و پیری یکی دیگر از دلایل مهمی می باشد که به کاهش شدید تستسترون می انجامد.

 بالا رفتن پرولاکتین خون

بالا رفتن پرولاکتین خون به علت ترشح بیش از حد آن از مغز به علت تومور می تواند خود را با کاهش میل جنسی و بزرگی پستان های مرد جوان و میان‌سال نشان دهد. که باید درمان شود.

گرایش همجنس گرایانه

به عنوان اختلال جنسی یا منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی به جنس مخالف می گردد. که باید توسط روانکاو بررسی شود.

سرکوب کننده های ظاهری

بوی نامطبوع، عدم ظاهر فیزیکی آراسته، ساختار فیزیکی از قبیل چاقی بیش از حد و یا لاغری مفرط و که باعث سرکوب اشتیاق جنسی طرف مقابل می شود. از دلایل ایجاد اختلال تمایل جنسی ضعیف مردان می شود.

افسردگی

افسردگی تمام قسمتهای زندگی یک فرد را تغییر می دهد. افرادی که افسردگی را تجربه کرده اند، دچار کم توجهی کامل و یا به فعالیت هایی که قبلا برای آنها لذت بخش بوده اند از جمله فعالیت جنسی کم توجه می گردند.

بیماری های مزمن

هنگامی که شما به دلیل اثرات یک بیماری مزمن و یا درد مزمن احساس خوبی نداشته باشید، احتمال کاهش میل جنسی خواهید داشت. برخی بیماری ها، مانند سرطان، می توانند شمارش اسپرم شما را نیز کاهش دهند.

سایر بیماری های مزمن که می توانند موجب بروز میل جنسی شوند، عبارتند از: دیابت نوع 2، چاقی، کلسترول بالا، مشکلات ریه، ضربان قلب، کلیه و کبد.

استرس

اگر شما در دوره های پر استرس و فشار، پریشان هستید، میل جنسی ممکن است کاهش یابد. این به این دلیل است که استرس می تواند سطح هورمون شما را مختل کند. شریان های شما می تواند در زمان استرس محدود شود. این محدود شدن، جریان خون را محدود می کند و به طور بالقوه باعث اختلال نعوظ می شود.

یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات علمی و مقالات حاکی از این است که استرس تاثیر مستقیمی بر مشکلات جنسی بر هر دوی مردان و زنان دارد. مطالعه دیگری از معلولین و مبتلایان به اختلال استرس پس ازسانحه دریافت که اختلال استرس باعث افزایش خطر اختلال عملکرد جنسی بیش از سه برابر شده است.

اعتماد به نفس پایین

اگر احساس غیر جذاب بودن یا نامطلوب بودن دارید، احتمالا در مواجهه با جنس مخالف دچار مشکل می گردید. اگر آنچه را که در آینه می بینید دوست ندارید، حتی می تواند باعث شود که شما هیچ وقت رابطه جنسی نداشته باشید.

اعتماد به نفس پایین نیز ممکن است موجب اضطراب در عملکرد جنسی شود، که می تواند منجر به مسائل مربوط به اختلال جنسی و کاهش میل جنسی شود.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

 

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب