ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باید مدیریت زندگی و این ارتباط را در دست داشته باشید. گاهی به […]

برای ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باید مدیریت زندگی و این ارتباط را در دست داشته باشید. گاهی به قدری این ارتباط زیاد خواهد شد که نیازهای یکدیگر را برطرف نخواهید کرد و گاهی به قدری این ارتباط کم رنگ می‌شود که نیاز دوستان را به شدت در زندگی احساس خواهید کرد. دوستان صمیمی به ندرت در زندگی هر فردی رخ خواهد داد.

پس برای تعادل، رساندن و برقراری ارتباط مدیریت زندگی را آموزش ببینید. بعد از ازدواج شما تنها با فرد مورد علاقه تان وارد رابطه نمی‌شوید. همسر شما دوستان صمیمی دارد که سال های زیادی با آن‌ها در ارتباط بوده است. و شما نباید با ازدواج او را در برقراری این ارتباط محدود کنید. پس از ازدواج شما وارد شبکه گسترده ای از ارتباطات می‌شوید و تنها همسرتان تعیین کننده موفقیت در زندگیان نخواهد بود. شما باید با خانواده، دوستان و شغل او نیز ارتباط برقرار کنید.

تغییرات روابط دوستی بعد از ازدواج

قرار های زوجی بیشتر

شما بعد از ازدواج بیشتر قرار های زوجی می گذارید و عموم بیرون رفتن هایتان با همسرتان است. بنابراین مثل گذشته شب تا صبح با دوست خود نیستید. به خصوص اگر فرزند داشته باشید این کار غیر ممکن می شود.

چک کردن برنامه ها

در زمان مجردی و یا زمانی که با همسرتان دوست پسر دوست دختر بودید، وقت آزاد بیشتری پیدا می شد و هر زمان که می خواستید برای ساعت بعدی قرار می گذاشتید. اما بعد از ازدواج باید برنامه های خود را چک کرده و در صورت داشتن زمان خالی با دوست خود قرار بگذارید.

تغییر تفکر دوستان در مورد شما

یکی از تغییر های روابط دوستی پس از ازدواج این بوده که دوستانتان شما را به عنوان، دوستی که ازدواج کرده و سرش شلوغ است می بینند. بنابراین ممکن است در برخی برنامه ها شما را دعوت نکنند و تصور کنند که شما نمی توانید حضور داشته باشد. یا برای وقت هایی که خونه همدیگر جمع شده و تا دیر وقت خوش می گذرانند، شما را مناسب نمی بینند.

تغییر روابط با جنس مخالف

برقراری ارتباط و رفت و آمد با دوستان جدید از جنس مخالف کمی سخت تر است. شاید شما قبل ازدواج با مردی در یک مراسمی آشنا می شدید و با او گاهی برای صرف قهوه بیرون می رفتید، اما اکنون این مسئله در ازدواج عرف نبوده و جالب نیست. اگرچه دوستانی که از قبل ازدواج می شناختید شامل این موضوع نمی شوند.

نداشتن دوست مشترک

همه افراد از برکت تعداد زیادی از دوستان مشترک با همسر برخوردار نیستند. اکثر زوج ها باید بفهمند که چگونه زمان را بین دوستان خود تقسیم کنند تا هر دو طرف را راضی نگه دارند. و گاهی همین مسئله منجر به  سرد شدن روابط دوستی می شود.

فواید ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

مسافرت های گروهی

دعوت به مهمانی ها

خوشگذرانی

برقراری ارتباط با اطرافیان

کمک به یکدیگر

یاری رساندن

برطرف کردن نیازهای مالی، جانی و …

معایب ارتباط با دوستان بعد از ازدواج

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج اگر به صورت دائمی و مدیریت نشده‌باشد به معایبی تبدیل می‌شود که عبارت است از.

بهم خوردن رابطه زوجین

دخالت دوستان در زندگی مشترک

درگیری با همسر

بروز اختلافات زناشویی

بیش از حد برقراری ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باعث کلافگی همسر می‌شود

راه های حفظ دوستان در زندگی متاهلی

شناخت شخصیت دوستان

با گذشت زمان، چیز های زیادی در مورد افرادی که با آنها وقت گذرانده اید، یاد می گیرید. بعضی ها رویکرد بدبینانه ای نسبت به زندگی دارند و تمایل دارند با آنها شما را پایین بکشند. چنین دوستانی احتمالا فقط توصیه های منفی ارائه می دهند که می تواند برای شما و ازدواج شما سمی باشد.

با آنها در مورد توصیه ها و رفتار های منفی صحبت کنید تا قبل از دوری از آنها به آنها فرصتی برای تغییر بدهید. افرادی را شناسایی کنید که می توانید روی آنها حساب کنید و تمام تلاش خود را برای حفظ آنها در زندگی خود به کار بگیرید. دوستان قابل اعتماد، چیزهای مثبت زیادی را در زندگی شما به ارمغان می آورند و همچنین به شما کمک می کنند تا به عنوان یک فرد پیشرفت کنید.

محدودیت گذاری

مهم نیست که دوستی شما چقدر طول می کشد، همیشه باید محدودیت هایی را برای سطح تعهدی که می توانید ارائه دهید تعیین کنید. مهم است که به دوستان خود بفهمانید که اولویت های شما بعد از ازدواج تغییر کرده است و ممکن است نتوانید به اندازه قبل با آنها وقت بگذرانید. با این حال، باید نشان دهید و به آنها بفهمانید که آنها هنوز بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما هستند و برای شما اهمیت زیادی دارند.

وقت گذاشتن

وقت گذاشتن برای حفظ هر رابطه ای حیاتی است. پس از ازدواج و بچه دار شدن، زمانی که وقت گذاشتن برای خود سخت می شود، ملاقات با دوستان قدیمی جایگاه کمی در لیست کارهای شما پیدا می کند. اما برای داشتن دوستی های طولانی مدت، باید سعی کنید ارتباطات خود را حفظ کنید و برای دوستان خود وقت بگذارید. یک تماس تلفنی یا پیام گاه به گاه از طریق شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا با آنها در تماس باشید. هر چند وقت یکبار با دوستانتان دور هم جمع شوید، این کار دوستی های قدیمی را دوباره زنده می کند. یک ملاقات انفرادی در چند هفته یا چند ماه نیز می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد. اینها می توانند به شما کمک کنند تا خاطرات خوب را زنده  نگه دارید.

به اشتراک گذاشتن و گوش دادن

زندگی شما پس از ازدواج به شدت تغییر می کند، و ممکن است هزاران تجربه جدید برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود داشته باشید. اما هنگامی که اشتراک گذاری خود را تمام کردید، حوصله داشته باشید که به دوستان خود نیز گوش دهید. وقتی دوستتان در حال صحبت است صحبت نکنید و منحرف نشوید. انجام این کار بی ادبانه و خودخواهانه خواهد بود و ممکن است به دوست شما آسیب برساند، این راه ها مهارت های گوش دادن است.

همه دوستان شما ممکن است ازدواج نکرده باشند، بنابراین ممکن است از الان نتوانند با زندگی شما ارتباط برقرار کنند. آنها ممکن است نخواهند همه آنچه را که بر شما گذشته است بدانند. بنابراین در مورد بچه ها، همسر و دیگر چیزهای جدید زندگی خود سر و صدای زیاد نکنید. به موضوعات کلی پایبند باشید که در آن همه دوستان شما می توانند در بحث مشارکت داشته باشند.

تعادل ایجاد کردن

دوستان شما ممکن است بهترین سیستم پشتیبانی شما باشند و شما در به اشتراک گذاشتن مشکلات خود با آنها بسیار راحت باشید، اما این واقعیت را نادیده نگیرید که همسرتان نیز می تواند ستون حمایت شما باشد.

ازدواج شما بر دوستی ارجحیت دارد. اطمینان حاصل کنید که حمایتی که نیاز دارید نه تنها از جانب دوستانتان بلکه از جانب همسرتان نیز تامین می شود. در عین حال برای حمایت از همسرتان حضور داشته باشید. این باعث می شود پیوند بین شریک زندگی شما و شما قوی تر شود. بنابراین توجه به نیاز های همسر در اولویت است.

دوستان جدید

حتی پس از بهترین تلاش شما برای حفظ یک دوستی بعد از ازدواج، ممکن است همه چیز آنطور که می خواهید نباشد. مردم تغییر می کنند و شما نمی توانید آن را کنترل کنید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید افراد خاصی را رها کنید تا راه را برای افراد جدید باز کنید.

از از دست دادن دوستان پس از ازدواج ناامید نشوید، زیرا همیشه می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید. همچنین می توانید با دوستان همسرتان دوست باشید تا یک حلقه دوستان مشترک داشته باشید. ازدواج یک شغل تمام وقت است، اما نباید شما را از وقت گذاشتن برای دوستانتان باز دارد. وقت گذاشتن برای تعامل اجتماعی با دوستان یک عامل اصلی برای رفاه عاطفی است.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب

blog icon عقل متعارف

عقل متعارف

تعریف دقیق عقل متعارف دشوار است. برخی از فیلسوفان آن را به عنوان توانایی درک و قضاوت درست در مورد