دلایل خیانت زنان

دلایل خیانت زنان

دلایل خیانت زنان بسیار متنوع است. اما با این حال هیچ عذری برای خیانت در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست. […]

دلایل خیانت زنان بسیار متنوع است. اما با این حال هیچ عذری برای خیانت در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست. این مسئله، یکی از آسیب زننده‌ ترین عوامل در تخریب رابطه در زندگی زناشویی است که در اکثر موارد به جدایی ختم می‌ شود. خیانت به معنی برقراری ارتباط عاطفی و یا جنسی به صورت موازی است. خیانت ازهر نوع که باشد باعث آسیب زدن به ارتباط عاطفی می ‌شود. وقتی مشخص شود فردی در ارتباط عاطفی مرتکب خیانت شده، علاوه بر ایجاد احساس غیر قابل اعتماد بودن، معمولا در سایر ارتباطات نیز طرد می ‌شود.

معمولا در فرهنگ عمومی جوامع مختلف خیانت مردان به زنان مورد توجه قرار گرفته است و معمولاً تعداد مرد هایی که به همسر خود خیانت می کنند از تعداد زنانی که به شوهر خود خیانت می کنند بیشتر است. ولی تحقیقات اخیر نشان می دهد که در سال های اخیر تعداد زنان خیانتکار نسبت به قبل بیشتر شده است. پژوهش‌ ها نشان می‌ دهند که ۱۰ تا ۲۰ درصد زنان و مردان متأهل به شریک زندگی ‌شان خیانت می ‌کنند.

خیانت چیست؟

از بین رفتن اعتماد

در چنین مواردی، چیزی که حتی بیشتر از رابطه‌ داشتن با فردی دیگر، شریک زندگی شما را ناراحت و دل ‌شکسته می‌ کند، دروغ‌ گویی و پنهان ‌کردن رابطه است.

هر نوع رابطه خارج از ازدواج

رابطه آنلاین یا هر نوع رابطه‌ رمانتیک یا جنسی با فردی دیگر نیز خیانت محسوب می‌شوند، حتی اگر این رابطه ‌ها در حد بوسیدن یا دل‌ ربایی باشند که به‌اصطلاح به آنها میکرو خیانت می ‌گویند.

دروغ گویی

عدم بیان حقیقت و پنهان کردن حقیقت برای جلوگیری از دلشکستگی و آسیب های روحی.

انواع خیانت

عاطفی:

احساسات و عواطف سرمایه ‌های روانی فرد هستند. معمولا احساس و عاطفه در رابطه سرمایه گذاری می ‌شوند. گاهی سرمایه گذاری عاطفی و احساسی فرد در رابطه دیگری به جز رابطه اصلی انجام می ‌شود. ازدواج ناخواسته، سردی عاطفی، عدم توجه به نیاز ‌های عاطفی، گلایه، انتقاد و… از دلایل بی وفایی عاطفی هستند. بی وفایی عاطفی انواع مختلفی دارد:

کلامی، در این نوع خیانت درد و دل و مطرح کردن مسائل با فردی غیر از شریک عاطفی می ‌تواند منجر به رابطه عاطفی و سپس رابطه جنسی شود. مجازی: افراد در دنیای مجازی اقدام به ارتباط با افراد دیگر می‌ کنند. وجود نقص در رابطه اصلی باعث وابستگی به دوستان مجازی می ‌شود. به مرور زمان روابط مجازی جایگزین رابطه واقعی می‌ شود.

جنسی:

برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از شریک عاطفی خیانت جنسی محسوب می ‌شود. اولین مسئله ای که روابط فرازناشویی به ذهن می ‌آورد رابطه جنسی است. نارضایتی از رابطه جنسی، تنوع طلبی جنسی، مشکلات عاطفی و… افراد را به برقراری روابط جنسی و خیانت می ‌کشاند. خیانت جنسی انواع مختلفی دارد.

رفتاری:

بی وفایی جنسی رفتاری یعنی افراد اقدام به برقراری رابطه جنسی می ‌کنند.

ذهنی:

بی وفایی جنسی ذهنی یعنی افراد در ذهن خودشان رابطه با افراد دیگر را تصویرسازی می‌ کنند و به آن فکر می‌ کنند.

کلامی:

در این نوع از بی وفایی جنسی، رفتار جنسی اتفاق نمی ‌افتد اما صحبت هایی با منظور جنسی رد و بدل می ‌شود. معمولا بی وفایی کلامی به همراه خیانت ذهنی رخ می‌ دهد.

خیانت عاطفی جنسی:

اکثرا خیانت ‌ها از این نوع هستند یا وارد این مرحله می ‌شوند. یعنی خیانت در سطح عاطفی یا جنسی تنها باقی نمی ‌ماند. بلکه فردی که خیانت جنسی انجام می ‌دهد پس از مدتی درگیری احساسی هم پیدا می‌ کند یا فردی که در حال خیانت عاطفی است رابطه جنسی نیز برقرار می ‌کند. قطع رابطه عاطفی می‌ تواند از پیشروی بی وفایی جلوگیری کند.

خیانت توافقی:

بعضی روابط در نگاه اول بی وفایی به نظر نمی ‌آیند، ملاک بی وفایی تأثیر گذاری بر روی رابطه اصلی است. روابطی که به نظر خیانت آمیز نیستند می ‌توانند در طی زمان باعث نابودی رابطه اصلی شوند، بنابراین بی وفایی محسوب می‌ شوند. نوعی دیگری از بی وفایی که اخیرا به چشم می‌خورد خیانت توافقی است.

در این نوع بی وفایی هر دو طرف و یا فقط یک طرف روابط فرازناشویی را می ‌پذیرند. گفتنی است حتی در این روابط نیز شاهد آسیب ‌های خیانت مانند بی ‌اعتمادی به مردم، افسردگی، اختلالات اضطرابی، کاهش اعتماد به نفس و… هستیم.

دلایل خیانت در زنان چیست؟

خیانت به دلیل عصبانیت

برخی خانم ها اینقدر از همسر خود کینه یا حرص دارند که احساس می کنند بهترین راه فروکش کردن این خشم خیانت به مرد است.

خیانت زن برای به دست آوردن هیجان بیشتر و آرامش

در برخی زنان نیز مانند برخی مردان، حس تنوع طلبی وجود دارد و ارضای این حس برایشان هیجان بسیاری ایجاد می کند. شاید برای این خانم ها بهبود روابط جنسی با شریک زندگیشان، پیشنهاد مفیدی باشد. همچنین برخی از خانم ها به خاطر حسی مانند تنوع طلبی، می خواهند که با افراد بیشتری در ارتباط باشند و احساسات خود را به جای یک نفر، با چند نفر به اشتراک بگذارند تا اینگونه احساس آرامش بیشتری کنند که در این حالت مراجعه به یک مشاور می تواند کمک شایانی به آنها کند.

از دلایل خیانت زن، ارضا نشدن از نظر جنسی است

برخی از علت های جدایی و خیانت زن، به خاطر عدم ارضا شدن او در طی رابطه جنسی است. برخی از زن ها این دلایل که مرد دچار ناتوانی جنسی است، یا مشکلاتی از قبیل اعتیاد یا زود انزالی داشته، و یا بخاطر عدم معاشقه کردن و یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش را برایشان فراهم نمی کند را دلایل اصلی سرد شدن و فاصله گرفتن از مرد مطرح و در پی اینها، خیانت را انتخاب کرده اند.

داشتن بیماری های روانی

بسیاری از بیماران دوقطبی، یا بیمارانی که دچار افسردگی هستند، بیمارانی که دچار وسواس فکری یا عملی هستند، افرادی که به مواد اعتیادآور وابستگی دارند، هیجانات زیادی داشته که به همین خاطر تمایل به برقراری ارتباط جنسی در آنها زیاد است. چراکه آنها در دوران بیماری خود به آینده اهمیتی نمی دهند و لحظه حال برایشان هیجان آور است. به همین خاطر ممکن است این گونه افراد نیز گرفتار خیانت شوند.

خیانت به خاطر بی تفاوتی های همسر

گاهی اوقات زنانی که از بی توجهی و بی اعتنایی مرد خود خسته می شوند به خیانت رو می آورند. معمولا زن تا وقتی نیاز به تعریف و تمجید و توجه دارد و این حس را از مرد دریافت نکند، اول سعی می کند که به او بفهماند که از چه چیزی ناراحت است یا چه توقعاتی دارد اما اگر مرد متوجه شود و به رفتارش ادامه بدهد، از او دلسرد می شود و فاصله می گیرد.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب