روانشناسی مهاجرت چیست؟

روانشناسی مهاجرت چیست؟

روانشناسی مهاجرت به فرایندی گفته می‌ شود که در آن مشاوره روانشناسی مهاجرت آنلاین به فرد مهاجر کمک می کند […]

روانشناسی مهاجرت به فرایندی گفته می‌ شود که در آن مشاوره روانشناسی مهاجرت آنلاین به فرد مهاجر کمک می کند از دغدغه‌ ها و استرس ‌های ناشی از مهاجرت عبور کند و بتواند به درستی تصمیمات منطقی اتخاذ کرده و برای بهبود زندگی خود تلاش کند.

در سال‌های اخیر به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … مهاجرت به یکی از دغدغه‌ های اصلی افراد بدل شده است. مهاجرت از ابتدای تاریخ با زندگی انسان‌ ها عجین بوده است. انسان ‌ها در طول تاریخ به دلایل مختلف برای رسیدن به شرایط مطلوب دست به مهاجرت می ‌زدند.
امروزه افراد به دلایل مختلف تحصیلی، شغلی، رسیدن به وضعیت اقتصادی بهتر، یا دستیابی به رفاه و زندگی بهتر و.. تصمیم به مهاجرت می ‌گیرند. مهاجرت شاید گزینه بسیاری مطلوبی برای خیلی از افراد باشد اما این ریسک بزرگ می ‌تواند فرد را در معرض دغدغه ‌ها و چالش‌ های بسیاری قرار دهد که باید برای آن‌ها آماده باشد و با کسب آگاهی بتواند از این مرحله به خوبی عبور کند.

شاید بسیاری افراد این احساس را داشته باشند که با مهاجرت، همه چیز رو به پیشرفت و بهبود خواهد بود. حتی حالات روانی و اختلالات مربوط به سلامت روان، اما اینطور نیست. زندگی در جامعه‌ ای متفاوت، هر چقدر هم دلپذیر باشد، می ‌تواند چالش ‌هایی را ایجاد کند که پیش از این با آن روبرو نبوده ‌ایم. بسته به این که به چه دلیل و از چه طریق و به کجا مهاجرت کرده باشیم، سن و جنسیت و وضعیت اقتصادی، شرایط روانی متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

روانشناس مهاجرت چه کمکی می کند؟

مشاوره روانشناسی مهاجرت به ما کمک می‌کند تا نسبت به مسائل هیجانی و احساسی خود درک کافی داشته باشیم و بتوانیم به مرور در جامعه جدید، جایگاه خود را پیدا کرده و ارتقا دهیم. در جلسات مشاوره، مهارت‌ هایی را می ‌آموزیم تا چالش‌ های پیش آمده را پشت سر بگذاریم.

چه افرادی به مشاوره مهاجرت نیاز دارند؟

روانشناسی مهاجرت آنلاین بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، تحصیلات یا شیوه و هدف مهاجرت برای همه مهاجران می‌ تواند مفید باشد.
چالش‌ های مهاجرت به صورت غیر قانونی و یا پناهندگی و شرایط خاص حتی چندین برابر می ‌تواند برای فرد مهاجر دشوارتر باشد.
هر فرد مهاجر در هر مرحله ‌ای از مهاجرت، نیاز دارد درباره این تجربه چالش ‌برانگیز صحبت کند و از فردی مطلع آگاهی کسب کند. این چالش‌ ها می ‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد. برای برخی تفاوت‌ های فرهنگی برای برخی شغل و نیاز های مالی و برای برخی افسردگی و احساس غربت و.. است.
روانشناسی مهاجرت آنلاین فقط مخصوص کسانی که مهاجرت کرده‌اند نیست. بلکه کسانی که به تازگی تصمیم به مهاجرت گرفته ‌اند یا کسانی که هنوز درباره مهاجرت تردید دارند نیز مناسب است. این افراد می ‌توانند با مراجعه به روانشناسی آنلاین مهاجرت از روانشناس مهاجرت متخصص کمک بگیرند.

فواید روانشناسی مهاجرت

کاهش استرس مهاجرت:

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم یکی از مهم ترین مشکلات مهاجرت استرس است. استرس دست نیافتن به موقعیت مطلوب، استرس و ترس از بازگشت، نگرانی برای یافتن شغل مناسب و استرس قرار گرفتن در موقعیت ‌های جدید و ناآشنا همگی در جریان مهاجرت بروز می‌کنند. روانشناسی مهاجرت آنلاین به فرد مهاجر کمک می‌کند با راهکار های عملی، تا حد زیادی این استرس را کاهش دهد و بتواند بدون تردید و ابهام تصمیمات درستی اتخاذ کند.

درمان افسردگی پس از مهاجرت:

افسردگی پس از مهاجرت ممکن است در افراد با شدت ‌های متفاوتی بروز کند. مثلا کسانی که با خانواده مهاجرت می‌ کنند اغلب به دلیل حضور خانواده، به مقدار کمتری دچار این احساس می ‌شوند. ولی افرادی که به تنهایی مهاجرت می‌ کنند ممکن است بیشتر دچار احساس افسردگی شوند. کمک گرفتن از روانشناسی مهاجرت آنلاین می ‌تواند افراد را برای درمان افسردگی ناشی از مهاجرت یاری کند.

ترمیم احساس غربت و دوری از خانواده:

حس جدا افتادگی از کسانی که برای شما مهم و عزیز هستند یکی از چالش ‌های مهاجرت است. روانشناسی مهاجرت آنلاین به ‌خوبی کمک می کند که این احساس دوری و دلتنگی ترمیم شود.

کمک به سازگاری با محیط جدید:

یکی از عوامل مهم در مهاجرت، سازگاری با محیط جدید است که بسته به فرهنگ کشور مقصد می ‌تواند آسان و یا دشوار باشد. اما، به طور کلی در هر نوع مهاجرت، سازگاری با محیط جدید، نیازمند زمان و راهنمایی گرفتن از یک فرد آگاه است. فرد مهاجر می‌ تواند در این مورد نیز از روانشناسی مهاجرت آنلاین کمک بگیرد.

چگونه استرس ناشی از مهاجرت را به حداقل برسانیم؟

نوع مهاجرت سهم زیادی در استرسی دارد که مهاجر تحمل خواهد کرد. پناهندگی و دیگر اشکال مهاجرت غیر قانونی فرد را با مشکلات زیادی رو به رو می کند که افسردگی و اضطراب کمترین تبعات آن می توانند باشند.

مهاجران قانونی كه با خانواده خویش مهاجرت می کنند و مهاجرت خود را طی یک برنامه دقیق و از پیش تعیین شده پیگیری می کنند، با استرس کمتری رو به رو خواهند شد. به علاوه، میزان سازگاری و ادغام شخص با فرهنگ میزبان، سرعت عبور از مرحله شوک فرهنگی و طی کردن مرحله غم غربت نیز این استرس به حداقل خواهد رساند.

مهاجر باید ضمن تلاش برای ادغام با فرهنگ جدید، رسوم و آداب قبلی خود را نیز حفظ کند تا از سلامت روان بهتری برخوردار شود. آشنایی و بهره مندی از گروه های حمایتی ویژه نو مهاجران نیز نقش بسیار موثری در این زمینه دارد.

چگونه یک مرکز مشاوره مناسب برای روانشناسی مهاجرت پیدا کنیم؟

توجه داشته باشید مرکز روانشناسی مورد نظر شما مجوز های لازم نظام روانشناسی را دریافت کرده باشد و از جدید ترین شیوه‌ های روانشناسی روز دنیا بهره‌ مند باشد.

از آنجایی که این نوع مشاوره در بستر فضای مجازی صورت می‌ گیرد، باید کلینیک مورد نظر، یک مرکز قابل اطمینان و امن باشد تا اطلاعات شما همواره محفوظ باقی بماند.

تخصص داشتن درمانگران در هر نوع مشاوره و روان درمانی، همیشه اهمیت بالایی دارد. بنابراین در ابتدای مسیر انتخاب یک درمانگر مناسب، حتما میزان تخصص و تحصیلات او را به‌خوبی بررسی کنید  از آن مطمئن شوید.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب