غفلت از همسر چه عواقبی دارد؟

غفلت از همسر چه عواقبی دارد؟

غفلت از همسر عواقب بسیار زیادی را متوجه زندگی زناشویی زوجین می کند. زمانی که زوجین تصور می کنند شریک […]

غفلت از همسر عواقب بسیار زیادی را متوجه زندگی زناشویی زوجین می کند. زمانی که زوجین تصور می کنند شریک زندگی شان همیشه هست و تلاشی برای بهبود و نگهداری از رابطه نمی کنند، غفلت در رابطه اتفاق می افتد. در این شرایط رابطه زوجین کم کم به سردی گرایش پیدا می کند و زوجین احساس می کنند علاقه ای به یکدیگر ندارند. در چنین مواردی فرد برای رابطه و همسرش وقت نمی گذرد و تمایلی به تقویت رابطه ندارد.

عواقب بی توجهی مرد به زن

غفلت از همسر از آنجایی شروع می شود که در ابتدا زن احساس می کند نادیده گرفته می شود. این احساس زمینه ساز احساس افسردگی، نا امیدی و احساس غم و اندوه است. چنان چه شرایط همین گونه ادامه پیدا کند، به مرور زمان زن احساس می کند کسی را ندارد. کسی نیست که حرف هایش را با او در میان بگذارد، زیرا مرد توجهی به احساسات او ندارد و در نهایت باعث می شود تا تمایل زن به حضور در اجتماع از بین برود.

معمولا زنانی که مورد غفلت همسر خود قرار می گیرند احساس می کنند دیگر برای همسرش جذاب و خواستنی نیست و تحمل این احساس برای یک زن بسیار دردناک است و امکان دارد زن به خاطر کمبود هایش و احساسات منفی که نسبت به خود پیدا کرده، کشش احساسی به مرد دیگری پیدا کند. در نهایت بدترین عواقب غفلت از همسر جدایی و پایان دادن به رابطه است.

عواقب غفلت مرد به زن

گریه زیاد:

یکی از نشانه های کلیدی زمانی که زنان احساس می کنند مورد غفلت و بی توجهی همسر خود قرار گرفته اند، گریه کردن در زمان هایی است که در مورد مسائل مختلف زندگی صحبت می کند یا زمانی که درباره احساساتش صحبت می کند. زمانی که این شرایط ایجاد شود، یعنی نهایت بی توجهی نسبت به زن اتفاق افتاده.

حرف نزدن درباره مسائل مهم با همسر:

اگر دیگر جزئیات خصوصی خودتان را به همسر یا شریک زندگی تان نمی گویید، این احتمال وجود دارد که زن احساس کند مورد غفلت قرار می گیرد. وقتی دو نفر به هم متعهد هستند با هم ارتباط نزدیک دارند، افکار، احساسات، امید ها و رویا هایشان را با هم به اشتراک می گذارند. اگر هیچ کدام از این موارد را با همسرتان در میان نمی گذارید وضع رابطه خوب نیست و این یک پرچم و هشدار قرمز برای هر رابطه زناشویی است.

ایراد گرفتن از ظاهر:

یکی از ویژگی های زنان در زمانی که مورد غفلت همسر قرار می گیرند، مقصر دانستن خود و قیافه شان است. زمانی که مرد از همسر خود تعریف نمی کند او احساس می کند به اندازه کافی زیبا و جذاب نیست و احتمال آن که به سراغ عمل های زیبایی و تغییرات شدید ظاهری بروند، بسیار زیاد است.

عدم تمایل به رابطه جنسی:

یکی دیگر از آسیب هایی که غفلت از همسر در زندگی زوجین ایجاد می کند، آسیب به روابط جنسی است. زمانیکه زن احساس کند نادیده گرفته می شود، به لحاظ احساسی آسیب می بیند. او تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی دهد چراکه حس می کند خواستنی نیست. وقتی کیفیت رابطه پایین می آید، ارتباطات و صمیمیت بین زوجین کم شده و رابطه جنسی در حاشیه قرار می گیرد. حتی اگر رابطه جنسی هم بر قرار شود رضایت جنسی حاصل نمی شود.

اولویت ها تغییر می کند:

زمانی که زن مورد غفلت همسر خود واقع می شود، کم کم از همسرش فاصله گرفته و دیگر او اولویتش نخواهد بود. زنان در چنین مواقعی سراغ سرگرمی های جدید می رود و زمانش را تنها برای خود برنامه ریزی می کند.

دائما در حال شکایت است:

وقتی مردی به همسر خود بی توجهی می کند باعث می شود تا صدای او در آمده و به صورت مداوم به خاطر عدم توجه و گذراندن وقت با شما شکایت کند.

تلاش یک طرفه برای بهبود رابطه:

اگر همسر تان همیشه برای بیرون رفتن و … برنامه می ریزد، هدف تعیین می کند و وقت خود را بخاطر رابطه قربانی می کند احتمالا احساس می‌کند که به او بی توجهی می کنید. توجه به این نکته نیز ضروری است که زنان تا زمانی این کار را انجام می دهند که امید دارند رابطه بهبود پیدا می کند. چنانچه این راه جوابگو نباشد، آن را رها کرده و دیگر تلاشی نمی کنند.

دیگر بحث و جدل نمی کند:

اختلاف نظر در هر رابطه ای وجود دارد و زوجین برای حل آن با هم بحث می کنند. اما اگر دیدید که زن دیگر برای اختلافات با شما بحث نمی کند یعنی رابطه برایش اهمیت قبل را ندارد. چرا که شما برای او و رابطه زناشوییتان اهمیت قائل نشده اید. این اتفاق زمانی می افتد که به مدت طولانی همسرتان را نادیده گرفته اید. بد ترین عواقب عدم وجود اهمیت این است که زن بعد از تلاش های مداوم و بی نتیجه برای جلب محبت شما شروع به دور شدن از او می کند. در نهایت ممکن است توجه مرد دیگری را جلب کرده و آنچه را که از شما دریافت نمی کند از مرد دیگری بگیرد.

عواقب غفلت زن به مرد

عواقب غفلت و بی توجهی زن به مرد خیلی با سرعت بیشتری خود را نشان می دهد.، مردان همچون زنان گریه و شکایت و گلایه نمی کنند، آنها کم کم از همسر خود فاصله می گیرند. و دیگر مسائل روزمره و شخصی خود را با همسر شان در میان نمی گذارند. مردان ترجیح می دهند بیشتر وقتشان را بیرون و سر کار باشند.

البته وجود دارند مردانی که زندگی مشترک و رابطه زناشویی شان برایشان بسیار مهم است. و همسر خود را به گفتگو دعوت می کنند تا علت بی توجهی را متوجه شوند. این مردان همیشه برای بهبود رابطه تلاش می کنند و دلشان نمی خواهد ازدواجشان از بین بروند.

اما یک دسته از مردان هم هستند که سریع جذب زن دیگری می شود و آن توجه و محبتی را که از همسرشان نمی گیرند. در جای دیگر و نزد زن دیگری جستجو می کنند که متأسفانه این روابط عواقب بسیار بدی برای هردو طرف خواهد داشت. که در نهایت زندگی زناشویی زوجین را به نابودی می کشاند.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب