مشاوره ازدواج آنلاین

بسیاری از زوج ‌ها برای آغاز زندگی مشترک خود و انتخاب فرد مناسب ازدواج، به مشاوره ازدواج آنلاین روی می […]

بسیاری از زوج ‌ها برای آغاز زندگی مشترک خود و انتخاب فرد مناسب ازدواج، به مشاوره ازدواج آنلاین روی می ‌آورند و این مسیر را با همراهی یک درمانگر و مشاور متخصص طی می ‌کنند. ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مسائل مهم در زندگی هر فرد است. برای داشتن یک ازدواج موفق نیاز به یاد گرفتن مهارت های زندگی زناشویی و زندگی مشترک دارد و باید با دید باز شریک مقابلتان را انتخاب کنید.

ممکن است بعد از انتخاب شریک زندگیتان در مورد تفاهم ها و تفاوت هایتان شناخت کافی نداشته باشید و یا اینکه به دنبال یادگیری مهارت های زندگی مشترک باشید و به همین دلیل به دنبال فردی با تجربه و آگاه باشید.

در واقع  مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می کند تا به شناخت کامل از خود و طرف مقابلشان برسند. تمامی این موارد به یک مشاوره با تجربه و آگاه در زمینه ازدواج نیاز دارد.

مشاوره ازدواج آنلاین چیست؟

شاید اگر تا چند سال پیش و قبل از رشد اینترنت و وسایل ارتباط جمعی، به شما می‌گفتند که می ‌توانید از راه دور با مشاور و درمانگر ارتباط برقرار کنید، چندان برایتان باور پذیر نبود.

اما امروزه که تقریبا اینترنت و وسایل ارتباطی در دسترس همه افراد قرار دارد، مشاوره آنلاین و غیرحضوری نیز به یکی از شیوه‌های پرطرفدار مشاوره تبدیل شده است.

مشاوره ازدواج آنلاین نوعی از مشاوره ازدواج است که در آن هر دو زوج و درمانگر متخصص، به صورت آنلاین و غیر حضوری و با اتصال به اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار می ‌کنند.

در واقع شما به عنوان کسی که قصد ازدواج دارید و برای انتخاب همسر آینده خود به مشاور مراجعه کرده ‌اید، می ‌توانید در خانه یا هر جای دیگری که دوست دارید به صورت تصویری و صوتی با او ارتباط برقرار کنید.

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین به خوبی به صحبت‌ های هر دو زوج گوش می‌ دهد و سپس با تخصصی که دارد به بیان مشترکات و یا تفاوت‌ ها می ‌پردازد.

مشاوره ازدواج آنلاین راهی برای انتخاب درست وآگاهانه است که در نهایت به رضایت شما از زندگی مشترک منجر می ‌شود.

مزایای مشاوره ازدواج آنلاین

شناخت کافی از شخصیت خود و دیگری:

این مسئله که بتوانید به خوبی خودتان را بشناسید و آگاهی ‌تان را درباره شخصیت خود و فرد مقابلتان بالا ببرید، یکی از ضروریات ورود به زندگی مشترک است. مشاوره پیش از ازدواج آنلاین به شما کمک می‌ کند که خودتان را بیش از پیش بشناسید و با شخصیت، روحیات و … فرد مورد انتخابتان نیز آشنا شوید.

این کار در نهایت به انتخاب درست ‌تر و آگاهانه ‌تر شما منتهی می ‌شود.

آگاهی از تفاهم ها و تفاوت ها:

قطعا هیچ دو فردی به طور کامل با یکدیگر اشتراک ندارند و تفاوت ‌های شخصیتی، خانوادگی و … در آن‌ها وجود دارد. حتی می‌ توان به وضوح دید دو زوجی که سال‌ ها در کنار یکدیگر زندگی می‌ کنند، دارای تفاوت ‌اند.

مهم ‌ترین چیزی که در مشاوره ازدواج آنلاین یاد می ‌گیرید، فهم دقیق و درست مشترکات و تفاوت‌ های میان خود و فرد مقابلتان است. به این صورت آگاهی بیشتری از سطح و نوع روابط خودتان پیدا می ‌کنید.

یادگیری مهارت های زندگی:

ورود به زندگی مشترک و ایجاد ارتباط با فردی که قرار است آینده خود را همراه با او بسازید، نیازمند یادگیری و تقویت مهارت‌ ها است. شما با یاد گرفتن مهارت‌ های مورد نیاز ازدواج در طول جلسات مشاوره ازدواج آنلاین این امکان را دارید که با آمادگی کامل به زندگی مشترک وارد شوید.

آگاهی از تعارض ها و روش حل آنها:

تضاد و تعارض چیزی است که امکان دارد در هر مرحله از زندگی فردی، اجتماعی و زناشویی خود با آن برخورد کنید. مهم ‌ترین نکته‌ در این باره این است که با آگاهی از تعارض ‌ها، روش درست حل آن‌ها را بیاموزید.

در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین این مهارت را می‌ آموزید و خودتان را برای مواجهه درست با مشکلات و اختلافات آماده می‌ کنید.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

شما با مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج می توانید با ذهن و دید باز تر شریک زندگی خود را انتخاب کنید. و از تفاوت های خود و شریک زندگیتان آگاهی لازم را کسب کنید.

زوج ها با مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج، می توانند به دوام زندگی خود کمک  کنند و ازدواجی موفقیت آمیز داشته باشند. زیرا که مشاوره قبل از ازدواج به افراد کمک می کند که عقلانی تر شریک زندگی خود را انتخاب کنند و از احساسات غیر منطقی و غیرعقلانی پرهیز کنند. زیرا که ازدواج موفق بر پایه معیارهای عقلانی برپا است.

اغلب افراد بنا بر شناخت قبل از ازدواجشان از یکدیگر تصور می کنند که بسیار با یکدیگر تفاهم دارند و هیچ مشکلی بین آنها وجود ندارد. اما در واقع تمام این ها بر پایه احساسات است و اگر به شناخت کافی از یکدیگر نرسند، ممکن است هنگامی که دچار مشکلات می شوند از زیر بار مسئولیت ها و مشکلات شانه خالی کنند که این مشکل ممکن است باعث جدایی آنها می شود.

در واقع هدف از مشاوره ازدواج رسیدن به جواب بله یا خیر نیست. هدف از مشاوره شناخت تفاوت های شخصیتی، ریسک های ازدواج و حل مشکلات بین زوج ها است.

انتخاب مشاوره ازدواج آنلاین خوب

برای انتخاب درمانگر مناسب، توجه کنید که فرد مورد نظر شما مدارک لازم را جهت کمک به شما داشته باشد و تجربیات لازم را برای مشاوره ازدواج و جلسات آنلاین، کسب کرده باشد.

در طی این جلسات، زوج درمانگر شما باید بر اساس ارزیابی های اولیه برنامه مشاوره را آغاز می کند. در این برنامه اهدافی را مشخص می کند و بر طبق اهداف و نیازهای شما، رویکرد متناسب با شما و نامزدتان را در نظر می گیرد.

به طور کلی، اگر در حال برنامه ریزی برای یک ازدواج سعادتمند هستید، ممکن است در مسیر به تعارضات و مشکلاتی دست پیدا کنید. در این لحظات استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره ازدواج آنلاین پیشنهاد می شود.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب