مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

مشاوره قبل از ازدواج این امکان را به افراد می‌ دهد تا از بهترین متخصصین روانشناسی و مشاوره قبل از […]

مشاوره قبل از ازدواج این امکان را به افراد می‌ دهد تا از بهترین متخصصین روانشناسی و مشاوره قبل از ازدواج در هر کجای جهان استفاده کنند. مشاوره قبل از ازدواج برای داشتن یک خانواده سالم (مشاوره خانواده آنلاین)و داشتن یک رابطه متعهدانه و همراه با آرامش کاربرد دارد. بسیاری از افراد به دلیل عدم دسترسی به روان شناس متخصص یا دور بودن مکان زندگی نمی توانند از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنند. خدمات مشاوره آنلاین در بهترین مراکز شما را به روانشناس آنلاین مورد اعتماد خود متصل می کند و  امکان مشاوره به راحت ترین شکل ممکن را برای افراد فراهم آورده است. که هر فرد به‌ صورت صوتی یا تصویری با روانشناس خود در ارتباط باشد. مشاوره آنلاین این امکان را برای مراجعین فراهم می‌ نماید تا بدون صرف وقت و هزینه رفت‌ و آمد به مرکز مشاوره از راهنمایی‌ های مشاوره روانشناسی استفاده کنند.

چرا استفاده از مشاوره قبل از ازدواج ضرورت دارد؟

مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌ کند تا پیش از شروع زندگی مشترک به شناخت مناسبی از خود و طرف مقابل دست پیدا کنند. این افراد می‌ توانند با کمک مصاحبه تشخیصی و انجام تست‌ های روانشناسی به نحوه نگرش شان به زندگی پی برند و با دریافت آگاهی‌ ها و آموزش‌ های لازم، از بروز مشکلات در زندگی مشترک خود جلوگیری کنند. از مواردی که در مشاوره قبل از ازدواج به آن توجه می‌ شود، می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مهارت‌ های ارتباط سالم و تعامل مناسب

2. شناسایی باورها و ارزش‌ های زوجین

3. نحوه تصمیم‌گیری و حل اختلافات

4. نحوه رفتار در زمان خشم

5. چگونگی بروز احساسات و کنترل آن ها

6. میزان صمیمیت و روابط جنسی

7. مدیریت مالی

8. نقش فرزندان و تربیت آن ها

9. چگونگی تقسیم نقش‌ ها و وظایف هر یک از طرفین در زندگی مشترک

رسیدن به چند نوع بلوغ برای زندگی مشترک ضروری است؟

بلوغ جسمی:

در حدود هجده تا بیست و پنح سالگی این بلوغ به صورت کامل ظهور می‌ کند. بلوغ جسمانی یعنی اندام‌ های کودکانه به بالاترین حد رشد و نمو می رسد و فرد به پختگی جسمانی می رسد.

بلوغ عقلانی و فکری:

در این بلوغ فرد به مرحله‌ ای از رشد می‌ رسد که می‌ تواند تصمیمات درستی در زندگی بگیرد. در مشاوره قبل از ازدواج بر این نوع بلوغ تاکید بسیار زیادی می‌ شود. زیرا افرادی که بدون رسیدن به بلوغ فکری تصمیم به ازدواج می‌ گیرند، هنوز آمادگی تشکیل خانواده را ندارند. تصمیم به ازدواج آنها تحت تأثیر احساسات لحظه‌ ای و تغییرات هورمونی است.

بلوغ جنسی:

بلوغ جنسی با ظهور ویژگی‌ هایی مثل رویش موهای زائد، فعالیت غدد عرقی، قاعدگی و محتلم شدن خود را نشان می‌ دهد. در ابن بلوغ زن و مرد از نظر جسمی توانایی انجام مسائل جنسی را دارا می شوند.

بلوغ اخلاقی:

این بلوغ به معنای دستیابی به سجایای اخلاقی اعم از: راستگوئی، درستکاری، مسئولیت پذیری، تعهد و برخورد مناسب با دیگران است. در مشاوره قبل از ازدواج بررسی بلوغ اخلاقی برای دریافتن نگرش افراد نسبت به دیگران ارزیابی می‌ گردد.

فردی که به بلوغ اخلاقی نرسیده است، توانایی مسئولیت پذیری و داشتن تعهد نسبت به همسر خود را ندارد.

بلوغ اقتصادی:

این نوع بلوغ امروزه با شرایط فعلی جامعه جزء ضروریات است. فردی که به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می‌ کند، باید توانایی رفع نیازهای اقتصادی خانواده را داشته باشد.

همچنین بتواند برای کسب درآمد برنامه‌ ای عاقلانه داشته باشد و مخارج خود را به شکل معقولی مدیریت کند، تا خود و همسرش در زندگی مشترک دچار مشکلات مالی نشوند.

بلوغ عاطفی:

به توانایی یک فرد در کنترل عواطف و احساسات خود در شرایط مختلف، بلوغ عاطفی می گویند. افرادی که دارای بلوغ عاطفی هستند در شرایط گوناگون و موقعیت‌ های دشوار توانایی مدیریت احساسات خود را دارند.

چه چیزهایی را می‌ توان از مشاوره قبل از ازدواج انتظار داشت؟

آموزش مهارت‌های ارتباطی:

یکی از موضوعات مهم در مشاوره قبل از ازدواج، مهارت‌ های ارتباطی است. نحوه برقراری ارتباط خوب و سالم، خوب گوش دادن، خوب صحبت کردن، مدیریت مشکلات، تقسیم مسئولیت‌ ها، یافتن راه حل در زمان بروز مشکلات از مهمترین مهارت‌ هایی است که افراد برای داشتن یک زندگی موفق به آن نیاز دارند.

آشنایی با شخصیت یکدیگر و حساسیت‌ ها:

شناخت کامل در زندگی مشترک بسیار با اهمیت است زمانی که زوجین شناخت خوبی از یکدیگر و حساسیت‌ های هم داشته باشند در بحران‌ های عاطفی، خانوادگی، مالی و اجتماعی با برخورد مناسب یکدیگر را حمایت کرده و زندگی مشترک خود را از آسیب‌ های احتمالی حفظ می‌ کنند. شناخت مناسب از یکدیگر میزان تنش‌ های خانوادگی را کاهش داده و موجب می‌ شود،تا زوجین زندگی با آرامش و تعامل سازنده ای برای خود ایجاد نمایند.

ایجاد انتظارات واقع بینانه:

انتظارات در ازدواج سطوح مختلفی دارد. از صمیمیت جنسی گرفته تا تقسیم وظایف منزل و حتی مدیریت مالی، زوجین باید بتوانند انتظارات خود را بیان کنند. همچنین برای انجام دادن آن برنامه ریزی مناسب داشته باشند. مشاوره ازدواج به زوجین کمک می‌ کند تا ضمن احترام به یکدیگر بتوانند در هر زمانی خواسته‌ های خود را بیان کنند و به روشی مسالمت آمیز وظایف را میان خود  تقسیم کنند. مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری موجب می‌ شود تا نگرش زوجین به مسائل، از نگاه فردی به نگاه میان فردی تغییر کند.

راهنمایی برای مدیریت مالی:

یکی از دلایل قابل توجه از نظر مشاوره قبل از ازدواج که می‌ تواند زندگی مشترک یک زوج را تهدید کند، مشکلات مالی است. عدم توجه به مسائل مالی و درآمد، زندگی بسیاری از زوجین را به شکست کشانده است. زوجین باید یاد بگیرند تا تصویری درست از نیازهای خود داشته باشند و شرایط مالی خود را بر اساس آن منطبق کنند. در مدیریت مالی توجه به نکاتی همچون: منابع مالی زوجین، نحوه خرج کردن، میزان پس انداز، توقعات مالی هر یک از زوجین و شرایط مالی که در آن رشد کرده‌ اند بسیار مهم است. روانشناس آنلاین یا حضوری با توجه به موارد عنوان شده سعی می‌ کند تا اشتراکات زوجین را شناسایی کند و به آن ها کمک کند تا به درستی تفاوت هایشان را بشناسند و بحران های زندگی را مدیریت کنند.

اینگونه افراد نیازمند مشاوره روانشناسی هستند و با توجه به شرایط کاری وموقعیت خود،آن ها میتوانند مشاوره روانشناسی آنلاین یا استفاده از روانپزشک آنلاین را انتخاب نمایند.

برای دسترسی سریع به مشاوره قبل از ازدواج می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس بگیرید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب