تیپ شخصیت قهرمان چیست؟

تیپ شخصیت قهرمان چیست؟

افراد دارای تیپ شخصیت ENFJ یا قهرمان مسئولیت‌پذیر، دلسوز، یاری‌رسان و مهرطلب می‌باشد. احساس واقعی نسبت به آنچه دیگران می‌خواهند و […]

افراد دارای تیپ شخصیت ENFJ یا قهرمان مسئولیت‌پذیر، دلسوز، یاری‌رسان و مهرطلب می‌باشد. احساس واقعی نسبت به آنچه دیگران می‌خواهند و فکر می‌کنند، دارد. سعی در انجام کار‌های دیگران با توجه زیاد به عواطف و احساسات آن‌ها دارد. در ارائه یک موضوع یا رهبری یک بحث گروهی توانایی خاصی دارد و از عهده آن به آسانی بر می‌آید. زود جوش، محبوب و فعال در امور آموزشی می‌باشد، در عین حال زمان کافی جهت مطالعات متنوع برای انجام بهتر کار‌ها تخصیص می‌دهد.


۵ ویژگی اصلی تیپ شخصیتی enfj


صمیمی هستند


افرادی با شخصیت enfj هیچ‌وقت برای ارتباط برقرارکردن با آدم‌های جدید مشکلی ندارند و حتی اگر برای اولین بار با کسی صحبت ملاقات کرده باشند، خیلی راحت می‌توانند با او صمیمی شوند و بدون اینکه به حریم شخصی او تجاوز کنند، با او ارتباط برقرار کنند.
احتمالاً در جمع‌های مختلف افرادی را دیده‌اید که به‌راحتی با همه دوست می‌شوند و توجه‌ها را به خودشان جلب می‌کنند. آن‌ها قهرمانان MBTI هستند. صمیمیت یکی از نقاط قوت enfj ها است که به آن‌ها برای شبکه‌سازی کمک می‌کند.


باملاحظه هستند


باملاحظه‌بودن در عین صمیمیت علت اصلی جذابیت enfj ها است. آن‌ها در ارتباط‌سازی و تصمیم‌گیری همه جوانب را می‌سنجند و سعی می‌کنند موقعیتی دو سر بُرد ایجاد کنند. این افراد هیچ‌وقت قبل از اینکه با کفش‌های کسی راه بروند، راه‌رفتنش را قضاوت نمی‌کنند! آن‌ها هنگام تصمیم‌گیری به ذهنیت و نظرات دیگران هم توجه می‌کنند و به ارزش‌های مخاطبشان هم بها می‌دهند.


جامعه محور هستند


اگر در رفتار شخصی تبعیض دیدید، مطمئن باشید که او enfj نیست. این افراد نیاز گروه را بر نیاز‌های افراد مقدم می‌دانند و حتی گاهی از نیاز‌های خودشان هم به‌خاطر صلاح دیگران می‌گذرند. این یکی از ۱۰ قانون طلایی رهبری است که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند.
این افراد به‌خوبی می‌توانند اختلافات دیگران را حل کنند و میانجی‌هایی حرفه‌ای هستند. enfj‌ها از اصطکاک و تنش در گروه متنفرند و به محض اینکه مشکلی بین دوستانشان ایجاد شود، برای رفع آن کاری می‌کنند. آن‌ها مردمانی خوش‌قلب هستند و به‌معنی واقعی کلمه می‌توانند قهرمان باشند.


چشم‌انداز بلندمدت دارند


شخصیت enfj به برنامه‌های کوتاه‌مدت محدود نمی‌شود و جزء افرادی نیست که فقط یک قدم جلوتر را می‌بینند. چشم‌انداز بلندمدت آن‌ها هم برای خودشان و هم برای افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند مزیت‌های بسیاری دارد. این افراد برای تعیین اهداف کلی فردی و گروهی زمان می‌گذارند برای آینده طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که به نفع همه باشد.


اجتماعی هستند


برونگرایی شخصیت enfj با مفهوم متضاد درونگرایی فرق دارد. بهتر است بگوییم enfj‌ها افرادی اجتماعی و خونگرم هستند که همیشه حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند دیگران را سرگرم کنند. توانایی برقراری ارتباط با افراد مختلف و اهمیت‌دادن به دیگران در روابط از دیگر ویژگی‌های شخصیتی آنهاست.


روابط عاشقانه شخصیت قهرمان ENFJ


شخصیت‌های قهرمان ENFJ وقتی صحبت از مسائل احساسی می‌شود، می‌توانند خیلی‌ایده‌آل گرا باشند. افراد با این تیپ شخصیتی به ندرت به چیزی که از‌ایده‌آل‌های آن‌ها فاصله دارد رضایت می‌دهند و روابط عاشقانه آن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. قهرمان‌ها می‌خواهند عاشق محتوای شخصیت و روحیه یک فرد شوند نه فقط به شکلی که از آن طرف اتاق به نظر می‌رسند.
اگرچه ممکن است این شخصیت‌ها به‌عنوان افراد برون‌گرا یا حتی کمی احساسی به نظر برسند، تعداد کمی از شخصیت‌ها به جاذبه‌های زودگذر راضی می‌شوند. استاندارد‌های آن‌ها بالاست و آن‌ها این را می‌دانند. در واقع، این آگاهی ممکن است به قهرمان‌ها درک عمیق‌تری بدهد که چقدر کمیاب و ارزشمند است که یک جرقه واقعی را با شخص دیگری احساس کنند و به نوبه خود، چقدر نادر و خاص است که آن جرقه به شعله‌های پیوسته یک عشق ماندگار تبدیل شود.


وقتی قهرمان‌ها عاشق کسی می‌شوند، به سخن می‌افتند و در مورد آن خجالتی نیستند. افراد ENFJ از جمله تیپ‌های شخصیتی هستند که به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند، بنابراین اغلب متوجه می‌شوند که اولین قدم را برمی دارند، نه اینکه منتظر اطمینان خاطر باشند که طرف مقابل هم همین احساس را دارد یا نه.


در دنیای دوستیابی، تمایل قهرمان‌ها برای ارتباط طراوت‌بخش و گاهی غیرعادی باشد. این، همراه با شدت شور و شوق آن‌ها، برای بسیاری از مردم فوق‌العاده جذاب است. گفته می‌شود، چون قهرمان‌های داستان اغلب اولین حرکت را انجام می‌دهند، ممکن است رد شدنشان توسط بقیه را راهی ببینند که برای پیدا کردن شریک‌ایده‌آل باید طی کنند.


افراد با تیپ شخصیتی ENFJ مشتاق هستند تا تعهد خود را ثابت کنند و زمان و تلاش خود را صرف تثبیت خود به عنوان شرکای قابل اعتماد و قابل اعتماد می‌کنند. حتی در اولین قرار ملاقات، این شخصیت‌ها ممکن است گفتگو را به سمت موضوعات سنگین‌تر هدایت کنند. قهرمان‌ها فقط نمی‌خواهند بفهمند که یک نفر چه برنامه‌های تلویزیونی تماشا می‌کند، آن‌ها می‌خواهند حسی از رویا‌ها و آرزو‌های شریک زندگی‌شان، تغییراتی که‌امیدوارند در خود و جهان ایجاد کنند، پیدا کنند. و همانطور که رابطه عمیق‌تر می‌شود، ENFJ‌ها به حمایت از شریک زندگی خود برای تحقق این رویا‌ها افتخار می‌کنند.


برای قهرمان‌ها، یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی کمک به کسی است که به رسیدن به اهدافش اهمیت می‌دهند. برخی از شخصیت‌های اصلی این کار را یک قدم جلوتر می‌برند و اهداف شریک زندگی خود را هدف خود می‌دانند. این حداقل می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر شخصیت‌های قهرمان برای کمک به شریک زندگی خود بیش از حد سرمایه‌گذاری کنند، ممکن است در نهایت از مراقبت از خود، سرگرمی‌ها و دوستی‌های خود غافل شوند. آن‌ها همچنین ممکن است در خطر تحت فشار قرار دادن شریک زندگی خود برای تغییر زندگی خود به روش‌هایی باشند که به سادگی برای آن آماده نیستند.


وقتی قهرمان‌های داستان این کار را بیش از حد انجام می‌دهند، اغلب متوجه می‌شوند که فشاری که بر شریک زندگی‌شان وارد می‌کنند تا خودشان را «بهتر» کنند، به یکی از دو روش نتیجه معکوس می‌دهد. شریک زندگی آن‌ها ممکن است احساس ناامنی کند، از ترس اینکه به اندازه کافی خوب نیستند، یا ممکن است عصبانی شوند و از این مفهوم که نیاز به تغییر دارند احساس رنجش کنند. در هر صورت، قهرمانان داستان باید بیاموزند که شریک زندگی خود را بدون فشار زیاد تشویق کنند تا رشد کند.
تعداد کمی از تیپ‌های شخصیتی مشتاق‌تر از شریکشان برای ایجاد یک تعهد محبت‌آمیز با شریک انتخابی خود هستند. آن‌ها قرار ملاقات و روابط را جدی می‌گیرند. حتی در اولین روز‌های یک رابطه، افراد با تیپ ENFJ تمایل دارند روی روابط طولانی‌مدت تمرکز کنند و با بلوغ رابطه، می‌خواهند هر کاری را که لازم است انجام دهند تا این رابطه به ثمر برسد.
در حالی که قهرمان‌ها مطمئناً می‌دانند چگونه از لحظه لذت ببرند، آن‌ها همچنین می‌دانند که عشق فقط سرگرمی و بازی نیست. این می‌تواند چیز زیبایی باشد. قهرمان‌ها به جلب رضایت شریک زندگی‌شان اهمیت می‌دهند و حساسیت آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا با تغییرات خلقی و خواسته‌های شریک زندگی خود هماهنگ شوند. تا زمانی که نیاز‌های خود را کنار نگذارند، افراد با این تیپ شخصیتی می‌توانند از روابط بسیار ارزشمندی که بر پایه اعتماد، حمایت متقابل، و صداقت و البته عشق استوار است، لذت ببرند.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب