افسردگی، دلایل بروز و درمان

افسردگی، دلایل بروز و درمان

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بالغ بر 350 میلیون نفر در دنیا به افسردگی مبتلا هستند. علائم افسردگی در افراد […]

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بالغ بر 350 میلیون نفر در دنیا به افسردگی مبتلا هستند. علائم افسردگی در افراد به صورت متنوعی پدیدار می شود:

آزمایشات تایید افسردگی

اختلالات خلقی با احساس ناراحتی و از دست دادن لذت تعریف می شود، اما افسردگی طیف وسیع تری دارد و می تواند از دو هفته تا چندین سال به طول بیانجامد. نمی توان صرفا با انجام یک تست، به طور قطعی افسردگی را تشخیص داد. افسردگی بر اساس ارزیابی های مشاوره روانشناسی و علائم شایع تشخیص داده می شود. روان شناس متبحر و روانپزشک آنلاین یا حضوری سوالاتی را از شخص می پرسند، تا از خلق و خو، الگوی خواب، افکار، و سطح فعالیت اطلاع یابند.

برخی پرسش نامه هایی مانند: مقیاس طبقه بندی همیلتون، که شامل 21 سوال می باشد، می تواند در درک شدت  افسردگی به روان شناسان کمک کند.

به دلیل اینکه عموما افسردگی با مشکلات طبی نیز همراه است، بایستی بررسی های پزشکی نیز صورت گیرد. همچنین با کمبود ویتامین ِD، مشکلات تیروئیدی، سرطان تخمدان، کاهش تستسرون، آپنه خواب و دیگر مشکلات نیز ارتباط دارد.

تشخیص دقیق بیماری و درمان آن نیاز به یک متخصص ماهر دارد، تا بتواند رابطه فعالیت مغزی و بدنی را از هم تمایز دهد. بنابرین بهترین راه یک روان درمانی آنلاین یا حضوری می باشد.

علل بروز افسردگی

علت متداول بروز افسردگی، به هم خوردن توازن مواد شیمیایی مغز است. به همین علت، اکثر روان پزشکان داروهای ضد افسردگی را تجویز می کنند. باید خاطر نشان کرد که، این داروها خاصیت آرامبخشی و مسکن نداشته و وابستگی به دارو نیز ایجاد نمی کنند. داروهای افسردگی تاثیری بر افراد عادی که علائم اختلال را ندارند، نمی گذارد و یا حال آن ها را بدتر نیز می کند. احتمال دارد در طی یک هفته از شروع درمان، علائم بهبودی ظاهر شود. اما اثرات قطعی دارو بعد از دو یا سه ماه از مصرف آن نمایان می شود.

انواع متداول داروهای افسردگی شامل

طبق هشدار سازمان جهانی غذا و دارو «استفاده از داروهای ضد افسردگی در ماه های اولیه مصرف، سبب افزایش میزان تفکرات خودکشی یا اقدام به آن در برخی کودکان، نوجوانان و جوانان خواهد شد.به همین دلایل مهم، در طی دوران مصرف جلسات درمان خود را به صورت روان درمانی آنلاین یا حضوری مرتب ادامه دهید. 

درمان افسردگی

روان درمانی

روان درمانی یا گفتگو با مشاوره روانشناسی، در اکثر افراد به درمان افسردگی کمک می کند. روش هایی مانند: رفتار درمانی شناختی، درمان مبتی بر حل مسئله و فعال سازی رفتاری، روش های درمانی دیگری هستند که، توسط متخصصان صورت می گیرد.

روش های مختلفی برای یافتن درمانگر یا روانپزشک خوب که بتواند به شما کمک کند وجود دارد. توصیه می کنیم افراد خونگرم، تعاملی و متعهد را برای درمان برگزینید.

درمان های موثر شامل: رفتار درمانی شناختی و طرحواره درمانی، طبق برنامه و اهداف مشخصی درمان را انجام می دهند که استراتژی هایی برای بهتر شدن روحیه در اختیار شما قرار داده و برنامه های عملکردی را در بین جلسات به شما ارائه می دهد.

درمان های تحریک مغز

اگر دارو درمانی موفق به از بین بردن علائم نشود، از الکترو شوک درمانی استفاده می شود. در این روش بعد از بی هوشی، مغز بیمار توسط امواج الکتریکی تحریک می شود. انجمن مشاوره روانشناسی آمریکا درمان دو یا سه بار در هفته به مدت شش تا دوازده ماه را پیشنهاد می کنند. از عوارض کوتاه مدت این درمان می توان به از دست دادن حافظه، گیجی  و ناهماهنگی اعضا اشاره کرد.

در صورتیکه درگیر افسردگی هستید، برای رزرو وقت مشاوره، با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس بگیرید.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-best-strategies-managing-adult-adhd/201910/untreated-depression-it-may-get-worse

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب