شخصیت ماجراجو ISFP

شخصیت ماجراجو ISFP

تیپ شخصیت ماجراجو فردی است با خصوصیات شخصیتی درون گرا، اهل دقت و بصری، احساساتی و با داشتن چشم‌اندازی قوی […]

تیپ شخصیت ماجراجو فردی است با خصوصیات شخصیتی درون گرا، اهل دقت و بصری، احساساتی و با داشتن چشم‌اندازی قوی به هرچیز. افرادی که در این تیپ شخصیتی جای دارند می‌خواهند ذهنی باز داشته باشند، زندگی را کشف کرده، تجربیات جدید کسب نموده و با گرمی با دیگران مراوده داشته باشند. توانایی ان‌ها برای ماندن در زمان حال کمکشان می‌کند بتوانند نقاط قوت هیجان‌انگیزی در زمان حال را کشف کنند.
شخصیت‌های ماجراجو هنرمندانی واقعی هستند اما نه به معنای عام که این تصور ایجاد شود که درختان زیبا را با شادی در حال نقاشی می‌باشند. البته بسیاری از اوقات آن‌ها قادر به انجام این کار نیز هستند. اما موضوع اصلی این است که ان‌ها از زیبایی‌شناسی، طراحی و حتی انتخاب‌ها وکار‌های خود استفاده می‌کنند تا محدودیت‌های ناشی از دیدار‌ها و قرارداد‌های اجتماعی را از بین ببرند. شخصیت‌های ماجراجو از تجربیات جدید در زمینه‌ی زیبایی و رفتار دوست دارند توقعات و انتظارات سنتی را از بین ببرند، آن‌ها بار‌ها و بار‌ها این عبارت را برای شما تکرار خواهند کرد، نباید من را با انتخاب‌های خاص محدود کنی.


نقاط قوت ISFP‌ها


جذاب و دلربا:


افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو آرام و خونگرم هستند و نگرش سهل‌گیرانه‌ای به زندگی دارند. این ویژگی‌ها به طور طبیعی آن‌ها را دوست داشتنی و محبوب می‌کند.


حساس و همدل:


ماجراجویان به راحتی با احساسات دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا هماهنگی و حسن نیت برقرار کنند و تعارضات را به حداقل برسانند.


تخیل بالا:


شخصیت‌های ماجراجو با آگاهی از احساسات دیگران، از خلاقیت و بینش برای خلق‌ایده‌های جسورانه‌ای استفاده می‌کنند که با قلب مردم صحبت می‌کند. در حالی که توضیح این ویژگی دشوار است، این تخیل زنده و روح اکتشافی به روش‌های غیرمنتظره‌ای به ماجراجویان کمک می‌کند.


پرشور:


در زیر چهره‌ی خجالتی و آرام ماجراجویان ISFP، قلب شدیداً احساسی‌ای می‌تپد. وقتی افراد با تیپ شخصیتی ISFP درگیر چیزی هیجان‌انگیز و جالب می‌شوند، می‌توانند هر چیز دیگری را برای آن ر‌ها کنند.


کنجکاو:


ماجراجویان باید خودشان ببینند و کشف کنند که آیا‌ایده‌هایشان درست است یا خیر.


هنری:


ماجراجویان می‌توانند خلاقیت خود را به روش‌های ملموس و با زیبایی خیره‌کننده نشان دهند. خواه نوشتن یک آهنگ، نقاشی یک احساس، یا ارائه یک آمار در نمودار، ماجراجویان راهی برای تجسم چیز‌هایی دارند که برای مخاطبانشان جذاب است.


نقاط ضعف ISFP‌ها


به شدت مستقل:


آزادی بیان اولویت اصلی ماجراجویان ISFP است. هر چیزی که با آن تداخل داشته باشد، مانند سنت‌ها و قوانین سخت، حس ظلم را برای شخصیت‌های ماجراجو ایجاد می‌کند.


غیر قابل پیش‌بینی:


ماجراجویان از تعهدات و برنامه‌های بلندمدت بیزارند. تمایل به اجتناب فعالانه از برنامه‌ریزی برای آینده می‌تواند باعث ایجاد فشار در روابط عاشقانه ماجراجویان و مشکلات مالی بعدی در زندگی شود.


به راحتی تحت استرس قرار می‌گیرند:


ماجراجویان در زمان حال زندگی می‌کنند و پر از احساسات هستند. وقتی شرایط از کنترل خارج می‌شود، افراد با تیپ شخصیتی ISFP به شدت تحت استرس قرار می‌گیرند و جذابیت و خلاقیت خود را از دست می‌دهند.


بیش از حد رقابتی:


ماجراجویان می‌توانند چیز‌های کوچک را به رقابت‌های شدید تبدیل کنند و موفقیت طولانی مدت خود را در جستجوی افتخار لحظه‌ای از دست دهند.


نوسان عزت‌نفس:


انجام بعضی کار‌ها با حساسیت و هنرمندی ماجراجویان دشوار است و تلاش‌های ماجراجو اغلب نادیده گرفته می‌شوند. شخصیت ماجراجو اگر تحت حمایت قرار نگیرد، به راحتی احساس نارضایتی می‌کند.


والدین با تیپ شخصیتی ISFP


وقتی نوبت به فرزندپروری می‌رسد، ماجراجویان اغلب احساس قدرت می‌کنند. در حالی که نمی‌توان گفت که هیچ کس واقعاً برای چنین کاری آماده نیست، اما گرمای طبیعی شخصیت‌های ماجراجو، عملی بودن و طبیعت آرام آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر لحظه از شادی و سختی که با بزرگ کردن کودک همراه است، قدردانی کنند.
بزرگترین قدرت ماجراجویان مسلماً لذتی است که از بودن و کمک به عزیزانشان می‌برند. نیاز‌های عملی از همان روز اول مورد توجه قرار می‌گیرد و فرزندان ماجراجو همیشه می‌توانند روی کاری هیجان‌انگیز برای انجام یا یادگیری هر روز حساب کنند. افراد با تیپ شخصیتی ماجراجو عاشق سرگرمی، فعالیت‌های عملی هستند و با رشد فرزندانشان، اغلب تشویق می‌شوند تا سرگرمی‌های بیشتری را انجام دهند که حول این نوع فعالیت‌ها می‌چرخد.
حتی زمانی که این فعالیت‌های عملی جلو ‌می‌روند، ماجراجویان اغلب از درونگرایی (I) خود سرپیچی می‌کنند، وقت خود را با فرزندان خود می‌گذرانند و از فعالیت‌های جذابی لذت می‌برند که بر زمان با کیفیت متمرکز است. سفر‌های ناگهانی، پروژه‌هایی مثل مانند رنگ‌آمیزی مجدد اتاق خواب، یا پختن برخی غذا‌ها با هم، همگی احتمالاً خاطرات خوبی برای فرزندان ماجراجو ISFP خواهند بود.
هیچ‌کدام از این‌ها به این معنی است که والدین ماجراجو بسیار سرسخت هستند، در واقع، آن‌ها یکی از آرام‌ترین تیپ‌های شخصیتی هستند که در مورد فرزندپروری وجود دارد. ماجراجویان بر این باورند که تنها راه برای اینکه فرزندانشان واقعاً بزرگ شوند تا افرادی با ذهن باز و متعادل باشند این است که به آن‌ها اجازه دهیم چیز‌های جدید را کشف و تجربه کنند، اشتباه کنند و از آن‌ها درس بگیرند و همیشه بدانند که توانمند خواهند بود.
مداخلات و قوانین سختگیرانه سبک ماجراجویان نیست. آزادی‌ای که ماجراجویان به فرزندان خود می‌دهند با خطراتی نیز همراه است، زیرا سطح خاصی از بلوغ را از خود کودکان می‌طلبد. بعضی از تجربه‌ها سخت‌تر از بقیه هستند. این‌ها می‌تواند درس‌های سختی برای افرادی با تیپ شخصیتی ماجراجو نیز باشد، زیرا آن‌ها در مورد سبک زندگی یا فرزندپروری که مورد انتقاد قرار می‌گیرد، حساس‌تر از بقیه هستند. هیچ چیز به اندازه جمله “من به شما گفتم” برای ان‌ها ناخوشایند نیست.
برنامه‌ریزی بلند مدت یکی دیگر از زمینه‌های چالش برانگیز برای والدین ماجراجو است. وقتی صحبت از مواردی مانند پس‌انداز برای تحصیلات دانشگاهی فرزندانشان می‌شود، ماجراجویان لزوماً به شرکای خود متکی هستند که با سهولت بیشتری از این نوع کار‌ها مراقبت می‌کنند.
همانطور که فرزندانشان در سنین نوجوانی رشد می‌کنند، ماجراجویان گاهی اوقات نیز دچار مشکل می‌شوند. شخصیت‌های ماجراجو ISFP باید بدانند که از کار و تلاش آن‌ها قدردانی می‌شود، چیزی که نوجوانان آن را ابراز نمی‌کنند. برای یادگیری عدم واکنش بیش از حد در زمانی که همه چیز آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود، می‌تواند، ماجراجویان باید وقت زیادی صرف کنند. بچه‌ها در آن سن تلاش می‌کنند از خانواده فاصله بگیرند و ماجراجویان باید بدانند که عزیزانشان در کنارشان هستند.
با این حال، در نهایت، ماجراجویان کمتر احتمال دارد که شکاف‌هایی را ایجاد کنند که سایر تیپ‌های شخصیتی گاهی بین خود و فرزندانشان ایجاد می‌کنند. همیشه از سوی بزرگسالان در حال رشد فشاری وجود خواهد داشت، اما با وجود چنین والدین صمیمی و دلسوزی، فرزندان ماجراجو همیشه می‌توانند مطمئن باشند که می‌دانند خانه امن کجاست.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب