علل رفتار‌های بچه گانه افراد بزرگسال 

علل رفتار‌های بچه گانه افراد بزرگسال 

علل رفتار‌های بچه گانه افراد بزرگسال موجب می رود تا روابط آن ها به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد این […]

علل رفتار‌های بچه گانه افراد بزرگسال موجب می رود تا روابط آن ها به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد این افراد در جوامع امروزی زیاد هستند. و دلیل آن نیز می تواند عدم رشد عاطفی این دسته از افراد باشد در واقع برخی از افراد با وجود اینکه به سن تقویمی رسیده اند رفتارهای کودکانه ای از خود نشان می دهند. که از نظر اطرافیان آن ها این رفتارها غیر قابل توصیف است و باور است. این رفتارها دارای نشانه هایی هستند و نشان می دهد که این دسته از افراد به چه علتی به این رفتارها دست می زنند.

یکی از نشانه های مهم این دسته از رفتارها از سوی این افراد خودخواهی است اغلب این افراد خودخواه هستند. و نمی توانند به چیزی غیر از منافع خودشان فکر کنند. بروز این رفتار از سوی فرد نشان می دهد که هنوز رفتارهای بچه گانه ای دارد. انسان ها اغلب غیر قابل پیش بینی هستند برخی از آن ها در سن پایین می توانند از قدرت عقلانی و عاطفی بالایی برخوردار باشند و برخی دیگر از آن ها با وجود اینکه سن بالایی دارند نمی توانند به راحتی احساسات دیگران را درک کنند و هنوز رفتارهای بچه گانه ای از خودشان نشان می دهند.

بروز برخی از رفتارهای بچه گانه از سوی بزرگسالان نشان می دهد که افراد باید دارای بلوغ عقلی باشند و در صورتی که فرد به بلوغ عقلی کامل دست پیدا نکند نمی تواند رفتارهای اصولی و درستی از خود نشان دهد به همین دلیل است که دست به رفتارهای بچه گانه می زند

علل اصلی رفتار‌های بچه گانه افراد بزرگسال رفتارهای بچه گانه در بزرگسالان اغلب به دلیل سرکوب عاطفی در کودکی و عدم رشد عاطفی همزمان با رشد جسمی بوده است که میتواند روی روابط خانوادگی و اجتماعی افراد اثر منفی داشته باشد.  رفتارهای بچه گانه در بزرگسالان می تواند روابط اجتماعی و کاری آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد

روانشناسان سراسر دنیا در مورد افزایش چشمگیر جمعیت افرادی هشدار می دهند که از رشد عاطفی برخوردار نشده اند. در واقع، افراد زیادی وجود دارند که تا سن سی، چهل و حتی پنجاه سالگی، کودک باقی می مانند. درست است که آن ها تشکیل خانواده داده اند، خانه، ماشین و شغل خوبی دارند، اما کودک یا نوجوان باقی مانده اند و در زندگی همیشه دنبال کسی هستند که به آنها کمک کند. این کمک می تواند از طرف پدر و مادر سالخورده ی آن ها باشد.

نشانه های رفتار بچه گانه در افراد بزرگسال

وابستگی به دیگران برای نیاز:

افرادی که دارای احساسات بچه گانه هستند وابستگی از سر نیاز دارند و افراد دیگر را به عنوان یک وسیله برای رسیدن به هدف و نیت خود می دانند در حقیقت این افراد  زمانی به دیگران عشق می بخشند که نیازهای آن ها را برطرف کنند بسیاری از این افراد دارای عشق های یک طرفه هستند و در روابط خود به شکل طلبکارانه ای با دیگران رفتار می کنند بزرگسالانی که نابالغ هستند عشق و محبتی به دیگران ندارند و تنها زمانی که به دیگران احتیاج دارند آن ها را می خواهند. بسیاری از روانشناسان می گویند که دلبستگی در میان افراد بیشتر جنبه وابستگی دارد.

عهدشکنی:

یکی از نشانه های رفتاری که در میان این دسته از افراد دیده می شود عهدشکنی است این رفتار کودکانه در میان غلب افراد نابالغ دیده می شود این رفتار از سوی افراد به شکل آشکار صورت می گیرد چرا این رفتار را کودکانه می شمارند؟ زیرا یک کودک نمی تواند صبوری داشته باشد و به نتیجه صبر در کارها برسد بنابراین در میان افراد بزرگسال این رفتار بسیار بچه گانه است زیرا این افراد نیز توانایی و تحمل صبر را ندارند و نمی توانند عهد و پیمان های خود را در درازمدت نگه دارند.

عدم مسئولیت پذیری:

در زمان بروز مشکلات این دسته از افراد رفتارهای بچه گانه ای از خودشان نشان می دهند آن ها نمی توانند مسئولیت کارهای خود بپذیرند و مسئولیت کارها را به عهده دیگران می گذارند آن ها در زمان بروز مشکلات دیگران را مقصر می دانند آنها در قبال اتفاقات دیگران مسول می دانند و دیگران را سرزنش می کنند آنها مسئولیت کارهای خود را قبول ندارند و به عواقب رفتارها و کارهای خود فکر نمی کنند. بنابراین باید در ازدواج با فرد وابسته منتظر این مشکلات باشید زیرا افراد وابسته مسئولیت کارهای خود را به عهده دیگران می گذارند.

عدم کنترل پول:

یکی دیگر از نشانه های بارز رفتاری در این افراد عدم کنترل پول هایشان است آن ها نمی توانند مدیریت درستی بر روی سرمایه خود داشته باشند آن ها اغلب با پول نیز رفتارهای نسنجیده ای دارند این افراد به محض اینکه پولی در دست دارند آن را خرج می کنند و هیچ گاه نمی توانند مدیریت درست و مثبتی برای آن داشته باشند. در اغلب رفتارهای آن ها می توانید اشتباهات مالی و ریسک های مالی را مشاهده کنید که صدمه زیادی به وضع اقتصادی خودشان و اطرافیان وارد می کند بنابراین این رفتار نسنجیده یک رفتار بچگانه در بزرگسالی است.

خودخواهی:

از دیگر نشانه های رفتار بچگانه در بزرگسالی خودخواهی است آن ها به هیچ چیز جز منافع شخصی خود فکر نمی کنند این افراد با وجود توانایی هایی که دارند نمی توانند از خودشان بگذرند و سعی دارند تا در تمام کارها منفعت خود را در نظر بگیرند.

درمان رفتارهای بچه گانه در بزرگسالان

اولین قدم آگاهی از داشتن رفتار بچه گانه است. 

فرد بزرگسال باید بپذیرد که رفتاری که انجام میدهد متناسب با سن او نیست و در قدم بعدی با مراجعه به متخصص روان شناس و طی کردن جلسات درمانی می آموزد که چطور ذهن بزرگسال خودش را پرورش داده و توانمند نماید و چطور در برابر مشکلات ، رفتاری در چارچوب منطق و عقلانیت یک فرد بزرگسال داشته باشد. 

این افراد با مراجعه به روان‌شناس و طی جلسات یاد می‌گیرند که ذهنیت بزرگسال و سالم خود را توانمند کرده و در برابر مشکلات، رفتاری در چهارچوب منطق و عقلانیت از خود بروز دهند.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

 

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب