معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟

معنی شوگر ددی و شوگر مامی چیست؟

شوگر ددی (Sugar daddy) و شوگر مامی (Sugar mummy) به ترتیب مرد مسن و زن مسن پولدار هستند که با […]

شوگر ددی (Sugar daddy) و شوگر مامی (Sugar mummy) به ترتیب مرد مسن و زن مسن پولدار هستند که با دختر یا پسر جوان‌تر از خود وارد رابطه می‌شوند. طرف مقابل آن‌ها شوگر بیبی نامیده می‌شود.
در دنیای مُد و مُدگرایی و پول‌گرایی امروز آن هم در شرایط بد اقتصادی کشور که سخت می‌توان به ثروت رسید و موقعیتی آنچنانی را در چشم برهم زدنی به دست آورد، انسان‌ها را به سمت چنین رابطه‌هایی سوق داده است؛ انسان‌هایی که حاضرند در مقابل پول و کادو‌های آنچنانی روح و عواطف انسانی خود را نادیده بگیرند و به سوداگران احساسات انسانی این اجازه را بدهند که با هر قیمتی روح و عواطف و احساسات آن‌ها را به تاراج ببرند.
شوگر ددی و شوگر مامی پدیده‌ای که رنگ بدبستون‌های مادی و روحی را دارد و کسی که به این رابطه وارد می‌شود باید در ازای پول و کادو‌های گران قیمت روح، عواطف و احساسات انسانی خود را برای طرف مقابل گرو بگذارد.
نمی‌توان گفت اینگونه روابط همیشه پنهانی و به دور از چشم اطرافیان و جامعه به وقوع می‌پیوندد، گاه خانواده‌ها در ازای چیزی که نمی‌توانند به فرزندانشان بدهند آن‌ها را برای ورود به چنین رابطه‌هایی اما خطرناک تشویق می‌کنند.
این پدیده برخلاف ظاهر و معانی عسلی و شیرین خود همچون زهری سمی است که به خورد عواطف و احساسات انسان معاصر داده می‌شود.


تاریخچه


مطابق منابع انگلیسی، بوجود آمدن اصطلاح شوگر ددی به سال ۱۹۰۸ میلادی باز می‌گردد. زمانی که آدولف اسپرکلز، وارث کارخانه قند اسپارکلس (Spreckels) با دختری که ۲۴ سال از او جوانتر بود، ازدواج کرد. این دختر ساده و معصوم پس از ازدواج با آدولف او را شوگر ددی (Sugar Daddy) خطاب می‌کرد؛ از این رو آدولف اسپرکلز را اولین شوگر ددی تاریخ می‌شناسند. ظاهراً مدتی طول کشید تا این اصطلاح رایج شود. پس از آن بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۰ بود که به مردانی که برای همراهی یا ایجاد صمیمیت به زنان جوان هدیه می‌دادند، اصطلاح شوگر ددی اطلاق شد.

معنی شوگر ددی چیست؟


شوگر ددی قابل ترجمه واژه به واژه نیست. هنوز برای این کلمه معادل فارسی تصویب نشده است و بابا قندی معادلی طنز به‌نظر می‌رسد!
در هر حال پدری که به شیرینیِ قند و شکر باشد، پدر نیست؛ یک مرد مسن پولدار است که به پشتوانه پولش وارد رابطه با دختران و زنان جوان می‌شود. بسیاری از شوگر ددی‌ها آنقدر‌ها هم پیر نیستند؛ افرادی میانسال‌اند که دخترانی در آغاز جوانی را می‌پسندند. چنین مرد‌هایی سال‌های جوانی‌شان را در راه کسب ثروت گذاشته‌اند، حالا از گذشته خود رضایت ندارند و در زندگی‌شان بخصوص در روابط جنسی احساس کمبود می‌کنند. آن‌ها پولی را که به‌دست آورده‌اند، به پای زنی بسیار جوان‌تر از خودشان می ریزند، به این شرط که حاضر شود رابطه جنسی برقرار کند؛ البته حد و حدود این رابطه به توافق طرفین بستگی دارد.


معنی شوگر مامی چیست؟


شوگر مامی نیز با همین لفظ بین جوانان مصطلح است و کسی به دنبال فارسی‌سازی آن نیست تا به سبکی بگوید مامان شکری.
شوگر مامی یک زن مسن پولدار است که با پسران جوان خوش‌تیپ رابطه احساسی و جنسی برقرار می‌کند؛ پسرانی که فاصله سنی مادر و فرزند با او دارند. زن‌های پولدار بیوه یا مطلقه که عموماً از مردان قبلی زندگی‌شان سرخورده شده‌اند، حاضرند باقی‌مانده عمرشان را با پسر یا مردی جوان سر کنند؛ مردی که شوگر مامی را به‌خاطر پولش دوست دارد.

مزیت‌ها و معایب ارتباط با شوگر ددی

مزیت‌ها:


کسب درآمد هدف اصلی و مزیت این رابطه است. بسته به میزان تعهدات، یک مرد مسن پولدار که هدیه‌های گرانب‌ها برای دختری جوان می‌خرد و او را به مسافرت‌های خارجی می‌برد، مزیت محسوب می‌شود و برای بعضی از دختران رؤیایی است. یکی دیگر از مزیت‌های ارتباط با شوگر ددی کسب تجربه و رشد و تکامل شخصیتی و عاطفی است. دختر جوان می‌تواند تجربه‌های زندگی شوگر ددی را از او بیاموزد و در رابطه‌های عاطفی بعدی موفق‌تر عمل کند. شوگر ددی چون از لحاظ سنی به‌اصطلاح سرد و گرم چشیده است، درک بالاتری از خواسته‌ها، تمایلات جنسی و رفتار دختر دارد.

معایب:


شوگر ددی به دنبال رابطه جنسی است و می‌خواهد آن را با پول بخرد در حالی‌که دختران جوان تمایلات عاطفی دارند. شوگر ددی از جوانی و بدن و انرژی شوگر بیبی لذت می‌برد، در مقابل نمی‌تواند او را از لحاظ عاطفی تأمین کند. بعید نیست که دختران از ارتباط با شوگر ددی خسته و ناامید شوند مگر آنکه بخش زیادی از احساسات خود را به‌خاطر پول کنار بگذارند. ارتباط با شوگر ددی اگر خارج از حیطه ازدواج باشد یا حتی ازدواجی که مرد حاضر به فرزندآوری نباشد، فرصت مادر شدن را از شوگر بیبی می‌گیرد و ممکن است حین رابطه با شوگر ددی، سال‌های‌ایده‌آل برای بچه‌دار شدن را از دست بدهد.

مزیت‌ها و معایب ارتباط با شوگر مامی

مزیت‌ها:


فایده شوگر مامی علاوه بر رسیدن به پول، داشتن یک همسر قدرتمند است که کمبود‌های عاطفی و شخصیتی پسر را برطرف کند. پسری که توانسته اعتماد یک زن عاقل ثروتمند را به خود جلب کند، اعتماد به نفس بالاتری را در خود حس خواهد کرد. با شوگر مامی مردان جوان یک حمایت‌کننده مالی دارند و زندگی راحتی را در کنار زنی کامل سپری خواهند کرد تا بدون داشتن دغدغه مالی به بلندپروازی‌های خودشان فکر کنند. شوگر مامی کمتر از یک دوست دختر جوان پسر را کنترل می‌کند و پسر آزادی بیشتری خواهد داشت تا چند رابطه موازی را پیش ببرد. چنین زنی می‌تواند به مرد کمک کند تا وارد مجامع عالی شود و راه و روش کسب ثروت و قدرت را بیاموزد.

معایب:


پسری که با شوگر مامی وارد رابطه می‌شود، بسته به فرهنگ جامعه، باید نگاه تند اطرافیان، دوستان و خانواده‌اش را تحمل کند. ممکن است برخی ارتباطات خانوادگی، دوستانه و صمیمی حتی کاری را به‌خاطر رابطه با شوگر مامی از دست بدهد. حالت برعکس این مورد نیز دیده شده است؛ برخی دوستان همجنس به علت موقعیت خاصی که شوگر بیبی به آن رسیده است، قصد سوء استفاده از او را دارند و دوستی‌های منفعت‌طلبانه با او برقرار می‌کنند. آخرین عیب چنین رابطه‌ای اینست که بجز موارد معدود شوگر مامی چندان جذابیت جنسی نخواهد داشت و قادر نیست یک جوان را ارضا کند.

زمانی که تمایلات این چنینی در افراد باشد حتما مراجعه به یک مشاور می تواند راهکار های بسیار زیادی را به شما معرفی کند تا از آسیب در امان باشید.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب

blog icon عقل متعارف

عقل متعارف

تعریف دقیق عقل متعارف دشوار است. برخی از فیلسوفان آن را به عنوان توانایی درک و قضاوت درست در مورد