بهترین درمان افسردگی خفیف

بهترین درمان افسردگی خفیف

افسردگی خفیف معمولاً به شکل افسرده خویی دیده می شود. در افسرده خویی افسردگی خفیف و مزمن می باشد، معمولاً […]

افسردگی خفیف معمولاً به شکل افسرده خویی دیده می شود. در افسرده خویی افسردگی خفیف و مزمن می باشد، معمولاً در افسردگی خفیف علائم افسردگی کمتر است و معمولاً دو سال یا بیشتر طول می‌کشد. افرادی که مبتلابه افسردگی خفیف هستند، خلق و خویی ضعیف دارند و این تغییرات خلقی مدت زمان زیادی طول می کشد. مداخله زود هنگام و درمان افسردگی می تواند به جلوگیری از بروز عوارض جدی تر کمک کند.

علائم افسردگی خفیف

علائم روانی

کاهش انرژی: بارز ترین و اولین نشانه افسردگی خفیف که متخصص روانشناس برای درمان افسردگی آن را مورد بررسی قرار می دهد، کاهش انرژی است. فردی که دچار کاهش انرژی می شود احساس می کند به اندازه گذشته انرژی ندارد و تلاش وی برای داشتن انرژی بیشتر بی نتیجه است.

خستگی: افسردگی خفیف باعث خستگی می شود و استراحت و خوابیدن نیز باعث سر حال شدن فرد نمی شود. این افراد زمانی که برای درمان افسردگی مراجعه می کنند می گویند حتی صبح ها پس از بیدار شدن از خواب هم احساس خستگی می کنند و تمایلی به خارج شدن از رختخواب ندارند.

سستی و رخوت: افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند به صورت غیر عادی دچار بی حالی و خواب آلودگی هستند. این افراد به صورت متداول ممکن است ساعت ها بدون انجام کاری روی صندلی نشسته و به هیچ کاری علاقه مند نباشد. این افراد از نظر جسمی و روحی احساس سنگینی می کنند.

کاهش فعالیت: سطح فعالیت های معمولی این افراد در اثر خستگی، رخوت و یا کاهش انرژی به شدت کاهش پیدا می کند.

پر خوابی یا بی خوابی: ناتوانی در استراحت کردن، دراز کشیدن ولی بیدار و نگران ماندن، احساس تنش درونی داشتن یا افکار مختلف و پرخوابی یا بی خوابی از نشانه های افسردگی خفیف می باشد که برای درمان افسردگی، روانشناس به آن توجه می کند.

عدم علاقه به فعالیت های لذت بخش: یکی دیگر از علائم افسردگی خفیف عدم علاقه به فعالیت های لذت بخشی می باشد که فرد تا پیش از مبتلا شدن به افسردگی از آن لذت می بردند.

علائم فیزیکی

بسیاری از افراد تصور می کنند افسردگی تنها با روان افراد سر و کار دارد در حالی که افسردگی نه تنها بر روی ذهن، بلکه علائم فیزیکی مهمی نیز دارد که روانشناسان برای تشخیص افسردگی خفیف به آن توجه می کنند.

کم اشتهایی یا پر اشتهایی: افسردگی خفیف ممکن است باعث شود تا فرد از غذا خوردن به عنوان مسکن استفاده کنند. این افراد به غذا های پر چرب روی می آورند، زیرا کربوهیدرات ها سطح سروتونین مغز را بالا می برد. برخی از افراد نیز تمایل به خوردن غذا را به شکل کامل از دست می دهند. با این توضیحات کاهش وزن یا افزایش وزن از نشانه های افسردگی می باشد که توجه به آن برای درمان افسردگی ضروری است.

بی قراری یا کندی روانی_حرکتی: بی قراری روانی_حرکتی به معنای افزایش فعالیت به دلایل ذهنی است. نشانه های رایج آن شامل: قدم زدن، با انگشت روی میز زدن، تکان دادن پا یا فشار دادن دست است. کندی روانی_حرکتی به معنای آهستگی فعالیت های فکری و جسمی است. در این حالت فرد حتی فعالیت های عادی روزمره مانند، غذا خوردن یا حمام کردن را به صورت غیر عادی و با آرامی انجام می دهد.

علائم هیجانی

هر یک از عوامل بالا برای آن که نشانه ای از افسردگی خفیف که نیازمند درمان افسردگی است، باشد باید با انواع دردهای هیجانی همراه بوده و به مدت طولانی ادامه دار باشد.

علائم روحی

تحریک پذیری: زمانی که فرد به دلایل کوچک به شدت واکنش نشان می دهند دچار تحریک پذیری هستند. افرادی که نیاز به درمان افسردگی دارند ممکن است روزها و هفته ها در این حالت باقی بمانند.

خشم: خشم بالاترین حالت تحریک پذیری است که یک فرد افسرده ممکن است تجربه کند. این خشم به دلایل کم اهمیت و حتی هیچ چیز اتفاق می افتد و برای کنترل آن و عدم آسیب رساندن به دیگران حتماً باید برای درمان افسردگی اقدام کرد.

بدبینی: داشتن نگرش منفی نسبت به همه چیز از دیگر نشانه های وجود افسردگی خفیف است. این افراد در حالت بدبینی باقی می مانند و منفی بافی آنها به صورت مبالغه آمیزی در می آید.

بی تفاوتی: بی خیالی نسبت به همه امور روزمره و حتی مهم می تواند از نشانه های افسردگی باشد. این بی خیالی به حدی است که هیچ مسئله ای هیچ احساسی در فرد ایجاد نمی کند.

اضطراب و نگرانی: اضطراب و نگرانی دائمی و حتی بی مورد در علائم افسردگی خفیف است. افرادی که دچار این نشانه هستند نسبت به همه موارد روزمره دچار اضطراب و نگرانی هستند.

تغییر در الگوی فکری

عدم تمرکز: عدم توانایی در تمرکز بر روی کاری که فرد انجام می دهد و یا انحراف فکری فرد از چیزی که در حال فکر کردن به آن بوده از افسردگی خفیف ناشی می شود. معمولاً افرادی که برای درمان افسردگی به دکتر روانشناس مراجعه می کنند، بیان می کنند که نسبت به این انحراف فکری آگاهی ندارند و زمانی متوجه آن می شوند که زمان زیادی را از دست داده اند.

بی تصمیمی: تصمیم گیری برای بیمارانی که نیاز به درمان افسردگی دارند بسیار کار سخت و مشکل سازی است. این افراد برای ساده ترین تصمیمات مثل، لباس پوشیدن یا چه چیزی خوردن نیز دچار مشکل هستند و تحت فشار قرار می گیرند.

بی نظمی: این نشانه تنها منحصر به افسردگی نیست و افرادی که به شیدایی خفیف هم دچار هستند، افرادی بی نظم هستند. افرادی که دچار شیدایی خفیف هستند معمولاً از بی نظمی خود احساس ناراحتی نمی کنند و معمولاً در میان همه آشفتگی ها می دانند چه چیزی در کجا قرار دارد، اما افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند از بی نظمی خود ناراحت هستند و بیشتر احساس منفی آن ها ناشی از عدم توانایی از حل این مشکل است.

درمان افسردگی خفیف

تشخیص افسردگی خفیف مسئله بسیار مهمی است که روانشناس به آن توجه ویژه ای می کند اما درمان آن بسیار ساده است. روانشناسان از روان درمانی و درمان های دارویی که شامل دارو های ضد افسردگی است برای درمان افسردگی خفیف استفاده می کنند. فرد در روان درمانی مهارت های لازم برای مقابله با مشکلات روزمره و دیدگاه های منفی را آموزش می بینند. در این روش فرد از درمان فردی، خانوادگی و یا گروه درمانی، استفاده می کند.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر چیست؟

کنسل کالچر یا لغو فرهنگ لغت، پدیده‌ای است که در دنیای امروز به شدت رواج یافته و به معنای لغو

blog icon فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی چیست؟

فرسودگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که بعد از چند سال در اثر بی‌توجهی زوجین نسبت به روابط عاطفی‌شان ایجاد

blog icon اختلال موبایل هراسی

اختلال موبایل هراسی

ترس و استرس افراطی و غیرمنطقی که با نبود تلفن همراه در فرد ایجاد می‌شود، اختلال موبایل هراسی یا نوموفوبیا

blog icon دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

دلایل خود خرابکاری در روابط چیست؟

خرابکاری در روابط نوعی از رفتار است که در آن فرد با وجود هر نوع پیشرفتی فرد به خود آسیب